انرژی

افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران

در پی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری میزان ورودی به سدهای پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون با رشد ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسین شهریاری – مدیر دفتر تأسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران – با اشاره به رشد ۱۰۷ درصدی بارش‌های استان تهران نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون ۳۶۴ میلی‌متر بوده است که این رقم در مقایسه با ۱۷۶ میلی‌متر سال گذشته و ۲۳۳ میلی‌متر مدت متوسط بلندمدت، به ترتیب شاهد حدود ۱۰۷ و ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی میزان ورودی به سدهای پنجگانه استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را بیش از یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب دانست و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۹۲ میلیون متر مکعب بوده که ۹۵ درصد ورودی مخازن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

مدیر دفتر تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران به وضعیت مخازن سدهای استان تهران اشاره کرد و افزود: آب موجود در مخزن سدهای استان (لتیان، امیرکبیر، لار، ماملو و طالقان) به ۹۰۵ میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۳۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، شهریاری با اشاره به رهاسازی و مدیریت صورت گرفته در مخازن سدها، گفت: آب رها شده از سدهای تهران تحت هیچ شرایطی به هدر نمی‌رود؛ چرا که با توجه به شرایط پایین دست سدها و احداث حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در این مناطق طبیعتاً این میزان آب به منظور تغذیه آبخوان و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی انحراف بارش اردیبهشت، خرداد و تیر حاکی از این است که در اردیبهشت‌ماه برای استان شاهد افزایش ۲۵ درصدی بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی‌ها خواهیم بود که مدیریت مخازن سدهای تهران در برنامه عملکردی این شرکت قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا