انرژی

افزایش نرخ بنزین بر تورم اثرگذاراست

چنماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان ضمن اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد و تورم اثرگذار است، گفت: اهالی خانه ملت دغدغه ایجاد شرایط سخت اقتصادی برای مردم، رشد بیش از حد تورم و قاچاق سوخت پس از بالارفتن قیمت بنزین را دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، غلامرضا کاتب در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: اخباری که در جامعه درباره افزایش قیمت بنزین انتشار یافته مباحثی بوده که در شورای اقتصاد مطرح و یک تصمیم قطعی نیست.

وی اظهارداشت: طبق قانون افزایش قیمت بنزین، احیای کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین برای جلوگیری از قاچاق سوخت از اختیارات دولت است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که در خانه ملت امروز به بحث گذاشته شده اینست که در نخستین فرصت از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت نفت و اهالی بخش اقتصادی دعوت شود تا در جلسه غیر علنی مجلس حاضر شده و نظرات خود را درباره افزایش قیمت بنزین بیان کنند.

وی افزود: در صورت افزایش قیمت بنزین، سهمیه بندی و یا احیای کارت سوخت می توان از قاچاق سوخت جلوگیری کرد که این مبحث در جلسه غیر علنی میان مجلسی ها و دولت بررسی خواهد شد.

کاتب با تاکید برا ینکه افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد و تورم اثرگذار است، گفت: طبق نظر رئیس مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف درباره وضعیت قیمت بنزین در حال حاضر منتفی است تا دولت و مجلس به توافق هایی در این باره دست یابند.

وی افزود: در شرایط تحریم با کاهش درآمدهای نفتی، درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین می تواند جایگزین درآمدهای دیگر شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان هیچ دغدغه ای در مورد محل مصرف درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین ندارند.

وی ضمن اشاره به اینکه طبق قانون دولت باید ۴۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، افزود: در شرایط کنونی تحقق چنین درآمدی ممکن نیست.

کاتب با بیان اینکه اگر ایران تحریم هم نبود دولت نمی توانست چنین درآمدی را محقق کند، اظهارداشت: دغدغه نمایندگان میزان تاثیر افزایش قیمت بنزین بر روی تورم، زندگی و اقتصاد مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده دولتی ها در مجلس حاضر شوند و توضیحاتی را ارائه دهند به رادیو اقتصاد یادآور شد: با تفاهم مجلس و دولت افزایش قیمت ها باید به گونه ای باشد که معیشت مردم بیش از این دچار مشکل نشود

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا