خودروصنعت، معدن، تجارت

تورم ۶۳.۷ درصدی تولید خودرو در زمستان۹۷

بر اساس آخرین تورم اعلامی بخش صنعت در زمستان تورم تولید خودرو نسب به فصل مشابه سال گذشته ۶۳.۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در آخرین وضعیت تورم بخش صنعت که مرکز آمار ایران ارائه کرده است.  درصد تغییرات متوسط شاخص کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٧ نسبت به متوسط شاخص در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) معادل ۶۴,۶ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٧ (۴٧.٣ درصد)، افزایش داشته است.

تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر در رتبه سوم اثر‌گذاری بر شاخص تورم کل بخش صنعت در سه ماه چهارم سال‌ گذشته، به نسبت فصل قبل از آن قرار دارد.همچنین تورم خودرو در زمستان ۹۷ به نسبت پاییز نیز رشد ۲/ ۲۵ درصدی داشته است.

در فصل مورد بررسی، شاخص قیمت تولیدکننده “تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم تریلر” با ٢۵,٢ درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل (٣٢١.٧) و رسیدن به عدد ۴٠٢.٧، رتبه سوم تاثیرگذاری را در افزایش شاخص کل تولیدکننده بخش صنعت داشته است. رشته فعالیت­های “تولید وسایل نقلیه موتوری” با ٢٧.۶ درصد،” تولید بدنه اتاق‌سازی برای وسایل نقلیه موتوری و ساخت تریلر و نیم تریلر” با ١۴.۶ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته­ اند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا