بورسفرابورس

معاملات بیش از ۸ هزار میلیارد ریالی در مجموع بازارهای فرابورس ایران

امروز در مجموع بازارهای فرابورس ایران ۲ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ورقه در بیش از ۲۳۱ هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش این دادوستدها افزون بر ۸ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به  نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سهامداران در مجموع دو بازار اول و دوم اقدام به جابه جایی بیش از یک هزار و ۵۵۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کردند و در بازار پایه نیز یک هزار و ۲۱۸ میلیون سهم به ارزشی در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.

در این سه بازار در حالی که دو نماد «ثغرب» و «زبینا» متوقف شد، اما در مقابل نمادهای «لخانه»، «غویتا»، «اوان»، «فبستم»، «فنفت»، «افرا»، «ممسنی»، «لازما» و «دی» بازگشایی شدند.

شاخص کل نیز روز جاری افت بیش از ۳۹ واحدی نزدیک به ۱.۵ درصد را تجربه کرد که عمده ریزش آن تحت تاثیر نمادهای «مارون» با ۱۳.۷ واحد، «هرمز» با حدود ۷ واحد و «شراز» با تاثیر منفی ۳ واحد قرار داشت. همچنین نمادهای «ذوب» و «دماوند» نیز تا سطح حداکثر ۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند و از کاهش بیشتر این نماگر جلوگیری کردند.

امروز همچنین نمادهای «دی» و «افرا» با بیشترین رشد و «ثغرب» و «سمگا» با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

در این میان «ذوب» به عنوان پربیننده‌ترین نماد در فرابورس همچنین بالاترین حجم و ارزش معاملات را نیز در اختیار گرفت به طوری که در این نماد بیش از یک میلیارد سهم به ارزش حدود یک هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد که عمده خرید و فروش سهام در این نماد به حقیقی‌ها اختصاص داشت.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز مجموع معاملات در سه ابزار اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به تغییر مالکیت ۴۳ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال انجامید.

در تابلو اوراق بدهی امروز نماد «اخزا۷۱۴» با قیمت معامله ۹۲۰ هزار ریال به نرخ موثر بازده تا سررسید ۲۰.۸ درصدی رسید. «اخزا۷۰۳» نیز با قیمت معامله ۷۳۳ هزار ریال نرخ ۲۴.۱ درصدی را به ثبت رساند.

 

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا