بانکبانک و بیمه

ادغام بانک‌های ابوظبی، الهلال و یونیون نشنال برای ایجاد سومین وام‌دهنده بزرگ امارات

 

بانک تجاری ابوظبی رسما با بانک یونیون نشنال ادغام شده است و نهاد جدیدی که از ادغام این دو بانک به وجود آمده بانک الهلال را خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، گروه بانک تجاری ابوظبی با دارایی ۴۲۳ میلیارد درهم (۱۱۵ میلیارد دلار) و بیش از یک میلیون مشتری، در حال حاضر سومین وام‌دهنده در امارت متحده عربی است که در دسامبر سال ۲۰۱۸ سهم بازار ۲۱ درصدی از وام‌های خرد را در اختیار داشت.

این گروه بانکداری جدید روی صرافی اوراق بهادار ابوظبی و با نام تجاری ADCB فعالیت می‌کند و ۶۰/۲ درصد مالکیت آن در دست دولت ابوظبی و از طریق شورای سرمایه‌گذاری ابوظبی است.

مجموع سهام برای گروه ADCB 6 میلیارد و ۹۵۷ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۵۴ اعلام شده و نام بانک یونیون نشنال هم از فهرست نهادهای قانونی حذف و در نتیجه سهامش نیز حذف شده است.

بانک الهلال نیز هویت کنونی‌اش را حفظ کرده و فعالیتش را به‌عنوان یک بانک اسلامی مجزا ادامه خواهد داد و تمرکزش را بر ارائه سرویس‌های بانکداری خرد منطبق با شریعت در گروه ADCB قرار خواهد داد.

پیش‌بینی شده است که این ادغام رخ‌داده حداقل موجب از بین رفتن ۵۰۰ شغل شود.

آخرین ادغام بانکی منتشرشده مربوط به سال ۲۰۱۷ و ترکیب بانک ملی ابوظبی و فرست گلف بانک بود که در نهایت منجر به ایجاد وام‌دهنده‌ای با دارایی ۱۷۵ میلیارد دلاری شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده ۲۲ بانک ملی و ۲۷ بانک خارجی در امارات مشغول به فعالیت هستند.

 

 

منبع
 Gulf Business

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا