امور زیربناییراه و ساختمان

حل مشکل مسکن با توسعه شهرهای کوچک

 

کارشناس اقتصاد شهری گفت : با مسکن باید بصورت علمی برخورد کنیم؛ راه حل های فوری، مشکلی را حل نمی کند .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر جعفر قادری کارشناس اقتصاد شهری و استاد دانشگاه در گفتگوبا برنامه نودوهشتی ها گفت: مسئولان ما باید نگاه علمی و مجزا به بخش مسکن داشته باشند تا بصورت عملی مشکلات اقتصادی مرتفع شود .

همچنین بخوانید

وی افزود: سیاست های مسکن مهر و یا درمان های فوری و شتاب زده مشکلی از این بازار را حل نمی کند بلکه باید به ایجاد زیر ساخت های و توسعه شهرهای کوچک همچون توسعه اشتغال ، توسعه حمل و نقل ، توسعه امکانات رفاهی و اداری از ازدهام و مهاجرت به شهرهای بزرگ ممانعت بعمل آورد .

وی افزود: با افزایش قیمت مسکن عده ای برای حفظ ارزش پول خود مبادرت به خرید مسکن به عنوان کالای سرمایه ای کردند ولی عده ای که سرمایه اندکی برای خرید مسکن مهیا کرده بودند یا مجبور به اجاره نشینی و یا مهاجرت به جاهای کم هزینه تر شدند .

وی در خصوص وضعیت شهرهای اقماری و حاشیه ای کلان شهر ها پس از افزایش نرخ بهای مسکن گقت : روستائیان پس از مهاجرت به سوی شهرهای بزرگ در حاشیه شهر و شهرهای اقماری ساکن شدند وپس از افزایش بهای مسکن بسیاری از افراد کم درآمد از شهرهای بزرگ به سمت حاشیه شهر ها هجوم بردند و با توجه به امکانات محدود و تراکم جمعیت این منطقه با مشکلات جدید و بزرگروبرو شده است .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا