بانکبانک و بیمه

سهم ۷۰ درصدی اگزیم بانک ایران از تسهیلات صادراتی استان خراسان رضوی

 

رئیس شعبه بانک توسعه صادرات مشهد اعلام کرد: با وجود اینکه این بانک در استان خراسان رضوی تنها یک شعبه دارد؛ بیش از ۷۰ درصد از تسهیلات صادراتی در استان از طریق همین شعبه انجام شده است و از نکات قابل توجه در عملکرد شعبه، داشتن حداقل مانده مطالبات معوق در سیستم بانکی استان خراسان رضوی است که به کمتر از ۱ درصد می رسد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی قربانی مقدم در نشست تخصصی آشنایی با خدمات بانک توسعه صادرات ایران در مشهد گفت: اولین تسهیلات سلف و اولین تخصیص منابع تلفیقی گردشگری در این شعبه پرداخت شده است؛ همچنین در حوزه استفاده از منابع صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی و نیز بهره مندی از ضمانت نامه های صندوق ضمانت صادرات این شعبه همواره از شعب پیشگام بوده است.

قربانی مقدم یادآور شد: در سال ۹۷ این شعبه بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و طی سال های قبل از در مجموع از ابتدای طرح تفاهم نامه با این صندوق بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به فعالان اقتصادی حوزه صادرات، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده است.

وی افزود: در انتهای سال ۹۷، رقمی معادل ۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی داشته ایم؛ در حوزه ارزی نیز این شعبه تسهیلاتی را به فعالان صادراتی پرداخت کرده و در مجموع از منابع صندوق توسعه ملی، ۱۲۷ میلیون یورو در قالب گشایش اعتبار و تسهیلات، به فعالان صادراتی خدمات ارائه شد.

علی قربانی مقدم اظهار امیدواری کرد با تفاهم های در حال اجرا برای شرکت های صادراتی دارای شرایط مورد نظر صندوق توسعه ملی کماکان ارائه این سرویس ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، این شعبه از سال ۷۴ با هدف ارائه خدمات به فعالان اقتصادی صادرات محور استان خراسان رضوی در مشهد تاسیس شده و امروز در بین شعب چهل گانه بانک توسعه صادرات در بخش تسهیلات اعطایی رتبه یک، با ۱۲ درصد رشد در سال ۹۷ نسبت به سال پیش، در حوزه مانده کل تسهیلات اعطایی رتبه پنجم با ۸ درصد رشد و در بخش اعطای اعتبار اسنادی داخلی رتبه دهم را داراست. همچنین این شعبه در سال گذشته در بخش ضمانت نامه های ریالی رشد ۷۵ درصدی را در مقطع یاد شده تجربه کرده است؛

حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات در این نشست گفت: شعبه مشهد در بخش عملکردی، آمار مطلوبی را طی دو سال اخیر داشته و با توسعه تعاملات فعالان اقتصادی با شعب طی نشست های تخصصی، پیش بینی می شود رشد بهتری را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات با هدف ارتباط موثر و بهتر با فعالان اقتصادی استانهای مختلف به همت مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران برگزار می شود؛ در این جلسان صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادراتی استان های مختلف سوالات و ابهامات خود را در حوزه صادرات با کارشناسان این بانک در میان می گذارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا