بین الملل

پاکستان دلار را از تجارت با چین حذف می‌کند

درحالی که پروژه عظیم جاده و کمربند چین، استفاده جهانی از یوآن را افزایش داده است، پاکستان که در این پروژه مشارکت دارد، هر روز بیش از گذشته برای استفاده از ارز چین به جای دلار، تشویق می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، در حالی که پروژه عظیم جاده و کمربند چین، استفاده جهانی از یوآن را افزایش داده است، گلوبال تایمز گزارش داد پاکستان، که در این پروژه مشارکت دارد، به شکل روز افزونی برای استفاده از ارز چین به جای دلار، در تعاملات تجاری با پکن، تشویق شده است.

علی‌رغم اوج گرفتن محبوبیت یوآن در جنوب شرق آسیا، سیاست‌های نسبتاً سختگیرانه تبادلات ارزی خارجی در برخی کشورهای عضو پروژه کمربند و جاده، موجب این شده است که روند جهانی‌سازی یوآن در کوتاه‌مدت محدود شود.

ژو یو، مدیر مرکز تحقیقات فاینانس بین‌الملی در آکادمی علوم اجتماعی شانگهای، می‌گوید: جنبه مثبت این تحولات این است که سرعت در حال رشد استفاده از یوآن در کشورهای عضو پروژه کمربند و جاده، بیشتر از سرعت گسترش استفاده از یوآن در کل جهان در سال‌های اخیر است. این گرایش به‌ویژه در برخی کشورهای آسیای شرقی مانند سنگاپور مشهودتر است.

پاکستان و چین در نوامبر سال ۲۰۱۸، توافق کرده بودند دلار را کنار بگذارند و استفاده از یوآن را در روابط دوجانبه خود آغاز کنند.

وزیر اطلاعات پاکستان، فوآد چدهوری در آن زمان گفت: این توافق به عنوان گامی عملی از سوی چین برای تقویت ذخایر ارزی ما می‌باشد.

بانک مرکزی پاکستان، بلافاصله بوآن را به عنوان ارزی تأیید شده برای کاربرد در تمامی تراکنش‌های ارزی خارجی پاکستان معرفی کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا