صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

گوشت مرغ از مرز خودکفایی گذشت

 

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور از تولید۱/۵ برابری تولید گوشت مرغ مازاد کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با برنامه ارمغان طبیعت گفت: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان مصرف گوشت مرغ در ایران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، معادل ۳ میلیون تن گوشت زنده است که ما قادر به تولید ۴ میلیون تن گوشت مرغ زنده در کشور هستیم.

همچنین بخوانید

دکتر برومند چهار آیین افزود: کشورهای همسایه ایران منجمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه بازار مصرفی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تنی گوشت مرغ دارند که از راه واردات از کشورهای آمریکا و برزیل تامین می کنند.

وی در خصوص میزان صادرات ایران افزود: با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم ، ایران علاوه بر تامین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور، توانمندی صادرات بیش از ۱ میلیون تن گوشت مرغ را دارد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به چالش صادرات و قوانین دست و پا گیر در این حوزه گفت: یکی از مشکلات پیش روی صادر کنندگان بی ثبات بودن قوانین صادراتی و تصمیم های آنی در خصوص صادرات است.

وی مهم مترین اصل برای صادرات را حضور مستمر و پایدار در بازار هدف دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با کارشناسی نادرست و استدلال افزایش قیمت گوشت بازار داخلی، بصورت لحظه ای قوانین منع صادرات را وضع می کند در حالیکه صادرات، مازاد مصرف است و ارتباطی به افزایش قیمت ندارد.

دکتر برومند چهار آیین میزان مصرف سرانه گوشت مرغ در ایران را ۲۵ تا ۲۷ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: طبق آمار جهانی میزان مصرف سرانه ۱۵ کیلوگرم است که ما در حدود دو برابر بیشتر مصرف سرانه داریم و پیش بینی می شود در ۵ سال آینده این میزان از مرز ۴۰ کیلوگرم فراتر رود.

وی افزود: ایران هفتمین کشور تولید کننده گوشت مرغ در جهان است.

برنامه “ارمغان طبیعت” کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی مهدی شیار ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا