امور زیربناییراه و ساختمانصوت

وام خرید مسکن به تنهایی پاسخگو نیست

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وام خرید مسکن با توجه به واقعیت های اقتصاد کلان کشور به تنهایی نمی تواند پاسخگوی مردم باشد تا بتوانند مسکن مناسبی را برای خود تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مازیار حسینی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طبق قاعده باید به دنبال روش های دیگری بود تا بتوان قدرت خرید مردم را افزایش داد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر وام خرید مسکن در قالب روش های دیگر باشد سقف وام هم می تواند برداشته شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: واقع امر اینکه در برخی از کشورهای دنیا ۷۰ تا ۹۰ درصد قیمت خرید مسکن بر اساس درآمد شخص و توان بازپرداخت در طول ۱۵ سال شکل می دهند.

وی در ادامه به طرح خرید متری مسکن اشاره کرد و افزود: طرح مزبور یک موضوع جدیدی نیست بلکه اواخر دهه ۷۰ هم این بحث در کشورمطرح بوده است.

حسینی اظهارداشت: اگر یک موضوع خوب مبتنی بر همه جانبه گرایی نباشد بدون شک نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه مصاحبه بیان داشت: فقط بازارهای پولی در دنیا برای حوزه مسکن استفاده نمی شود بلکه از بازار سرمایه نیز به عنوان روشی مکمل در این حوزه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار براینکه طرح خرید متری مسکن در دل بازار سرمایه شکل گیرد.

وی افزود: این طرح از طریق صندوق های مشترک زمین و مسکن ودیگر روش های مشابه در بازار سرمایه دنبال خواهد شد.

حسینی اظهارداشت: طرح خرید متری مسکن با هدف جمع آوری پس انداز های خرد مردم در راستای خانه دار شدن آنان در کشور عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: افراد می توانند با منابع مالی خرد خود چند متر از یک واحد را خریداری و به تدریج صاحب خانه شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: کلیات طرح خرید متری مسکن از سوی بانک مسکن آماده و بسته اجرایی آن نیز در حال تهیه است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا