بورسبورس اوراق

شاخص های سبز بورس تهران در آخرین روز کاری هفته

ورود تدپیکس به کانال ۲۱۱ هزار واحدی:

در پایان معاملات امروز تدپیکس روندی صعودی گرفت و با افزایش ۳۱۴۶ واحد به نقطه ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحدی رسید. شاخص هم وزن با ۷۲ واحد افزایش ۴۳ هزار ۳۳۶ واحد را نشان داد و شاخص بازار اول به عدد ۱۵۹ هزار و ۶۱۰ واحد و شاخص بازار دوم به عدد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. آیفکس نیز با افزایش ۳۵ واحدی، عدد ۲ هراز ۶۰۵ واحد را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  امروز با دست به دست شدن بیش از ۶۰۰ میلیارد  سهم و اوراق و بهادار طی ۳۸۶ هزار نوبت داد و ستد ارزش معاملات به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فولاد، فملی و کچاد به ترتیب با ۴۰۶، ۲۴۷ و ۲۲۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای خودرو، حکشتی و خساپا به ترتیب با ۸۹، ۷۰ و ۶۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا، وبملت، خودرو و رمپنا پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند. همچنین در پایان داد و ستد امروز بورس تهران خودرو برترین گروه صنعت شد و کانه های فلزی و صنایع شیمایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به نام خود ثبت کردند.

همچنین بخوانید

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سیمان فارس نو(سفانو)، دوده صنعتی پارس(شدوص)، بانک خاورمیانه(وخاور)، قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت۱) و  کارخانجات‌داروپخش‌ (دارو۱) متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های لیزینگ ایران(ولیز) و گروه تولیدی مهرام(غمهرا) بازگشایی شدند.

به گزارش سنا، شاخص بورس تهران امروز در حالی مسیر صعود را در پیش گرفت که شاهد رشد تقاضا در سهم‌های بزرگ و بنیادی بود. امروز همچنین تدپیکس تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی کالاها، فلزات اساسی، مواد معدنی ، پتروپالایشی ها، نفت و غیره بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا