صنعتصنعت، معدن، تجارت

اعلام آمادگی سازمان مدیریت صنعتی و فرهنگستان هنر برای همکاری های همه جانبه در حوزه های صنعت و هنر

در دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و علیرضا اسماعیلی رئیس فرهنگستان هنر، طرفین برای همکاری های همه جانبه در حوزه های صنعت و هنر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی  در این جلسه، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: سازمان در حوزه صنعت و علوم مدیریت فعال است و از آنجا که مدیریت علم و هنر است، زمینه همکاری دو سازمان فراهم می باشد.

وی یادآور شد: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی ۵۵ ساله دارد و با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بنگاه ها پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می آموزند در بنگاه ها فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت اجرایی “HSE” )بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را برگزار می کنیم. همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان ، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها (CSR)؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای ۳۰ مشاور حرفه ای و شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.

کیانی بختیاری در خصوص فعالیت های خانه مدیران این سازمان اظهار داشت: خانه مدیران محلی برای یادگیری مداوم و تسهیم دانش و تجربیات مدیران کشور با بیش از ۶۰۰۰ عضو است و فرصت‌های لازم جهت گردهمایی،‌ تبادل نظر و تجربه را برای آنان فراهم می نماید. خانه مدیران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مختلف با صاحب نظران و مسئولین اجرایی یکی از ظرفیت های ارزشمند سازمان مدیریت صنعتی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ظرفیت های برگزاری همایش ها درمرکز همایش های این سازمان خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزرای سالانه بیش از ۲۵۰ همایش برای دیگر سازمان ها و موسسات، سازمان مدیریت صنعتی در سطح ملی و با رویکرد بین المللی برگزار کننده همایش هایی از قبیل کنفرانس توسعه منابع انسانی، جایزه ملی مدیریت انرژی، جایزه ملی تعالی سازمانی و رتبه بندی شرکت های برتر است.

وی در خصوص انتشارات سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد که جدیدا ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان را که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند منتشر کرده ایم که در این زمینه نیز آماده همکاری در خصوص موضوعات مشترک صنعت و هنر هستیم.

کیانی بختیاری درخصوص زمینه های همکاری طرفین گفت: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا علاوه بر بهره بردن از تعاملات بین المللی خود در موضوعات مورد نظر فرهنگستان هنر و انجام فعالیت های سه جانبه، درمقاطع تحصیلی و دوره های تخصصی در حوزه هنر و گرایش های مرتبط، همکاری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین پیشنهاد نمود که دو سازمان در خصوص طراحی مشترک شبیه سازی موزه ها و مراکز فرهنگی و شهرهای مینیاتور با مشارکت سرمایه گذاران؛ همایش مشترک فرهنگ، هنر، نوآوری و صنعت با مشارکت موسسه فرهنگی (اکو) ؛ انتشار کتب مشترک، برگزاری دوره های پرورش مدیران فرهنگی هنری در تراز جهانی، رتبه بندی موسسات فرهنگی هنری و برگزاری دوره های مدیریت گردشگری با همکاری آلمان ها، همکاری همه جانبه داشته باشند.

علیرضا اسماعیلی رئیس فرهنگستان هنر نیز در این جلسه با معرفی این فرهنگستان اظهار داشت: این فرهنگستان با ماموریت پاسداری از میراث فرهنگی، هنر اسلامی‌‌ و ملی و پیشنهاد سیاست‌ها، راهبردها و دستیابی به آخرین یافته‌ها و نوآوری‌ها و نیز ارتقای فرهنگ اسلامی تشکیل گردیده و برخی از وظایف آن شامل حمایت و تشویق پژوهش‌های بنیادی و پیگیری مطالعات و طرح‌های هنری در سطح ملی؛ پیشنهاد سیاست‌گذاری در زمینه ارتباط جوامع هنری داخلی با جهان؛ پیشنهاد سیاست‌گذاری جهت گسترش نقد هنری و مباحث زیباشناختی؛ پیشنهاد تعیین شاخص‌های توسعه هنری؛ ارزیابی سالانه شاخص‌های هنری در کشور، برپایی نشست‌های سالیانه در زمینه‌های مختلف هنری؛ بررسی کاستی‌های نظام آموزشی کشور در زمینه هنر و پیشنهاد به مراجع ذی‌ربط؛ مطالعه ارتباط بین رشته‌ای پژوهش در زمینه هنر و سایر علوم و پیشنهاد رشته‌های دانشگاهی و میان رشته‌‌ای هنر به مراجع ذی‌ربط است که در این موضوعات آماده همکاری با سازمان مدیریت صنعتی هستیم.

وی افزود: راه اندازی اقتصاد هنر یکی از خواست های دیرینه این حوزه است که امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی، محقق گردد. علاوه براین آمادگی داریم تا در همایش های فرهنگستان از جمله راه اندازی مجدد همایش طرح برتر، پذیرای مشارکت جدی سازمان مدیریت صنعتی باشیم و در حوزه صنایع هنری با انتشارات سازمان همکاری نماییم.

اسماعیلی ابراز امیدواری نمود که با همکاری دو سازمان از توان و ظرفیت بالای هنر در صنعت استفاده و ایجاد ارزش افزوده شود.
در پایان طرفین برای انعقاد یک تفاهم نامه همکاری در خصوص موضوعات مطرح شده، اعلام آمادگی نمودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا