خودروصنعت، معدن، تجارت

افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور توسط تولید کنندگان

به گفته کارخانجات روغن سازی، از سال ۹۳ تا کنون تنها با افزایش ۹ درصدی قیمت روانکار موافقت شده بود که این موضوع مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به ‌دنبال افزایش هزینه تولید انواع روانکارها به ‌ویژه روغن موتور، تولیدکنندگان این محصولات اعلام کرده بودند یا باید از کیفیت خود بکاهند یا قیمت‌ها را افزایش دهند.
امروز افزایش قیمت مصرف کننده برای محصولات روانکار دیزلی به میزان ۶۰ درصد و برای محصولات روانکارهای بنزینی به میزان ۷۰ درصد مورد تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

با توجه به افزایش چندین برابری هزینه های تولید، نرخ ارز و نیز نرخ لوب کات مصرفی پالایشگاه‌های روغن، از سال ۹۳ تا کنون تنها با افزایش ۹ درصدی قیمت این محصولات موافقت شده بود و این امر مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان اصلی روانکارها در ایران به وجود آورده، که خود سبب افزایش قیمت بی رویه در سطح مصرف کننده در بازار شده بود. با اعلام این تصمیم امید می رود با کاهش مشکلات در بخش تولید روانکار، کمبود کالا در بازار مرتفع شده و رفتارهای هیجانی در این زمینه کاهش یابد.
افزایش قیمت این مواد مصرفی اساسی در خودروهای سنگین، منجر به نارضایتی رانندگان شده و حمل‌و‌نقل کشوری را مختل خواهد کرد. از طرفی با بالا رفتن نرخ ارز،‌ مواد اولیه مصرفی در روانکارها افزایش قابل توجهی داشته است.

البته باید تاکید که پیش از این نیز قیمت روغن موتور در بازار افزایشی قابل توجه داشت و با مراجعه به مراکز تعویض روغن با این گفته مواجه می شدید که واسطه گری در نحوه توزیع و عرضه روغن موتور منجر به افزایش دوبرابری قیمت این ماده مصرفی در طول یکسال گذشته شده است. از این رو حالا مشخص نیست که با صدور مجوز افزایش ۷۰ درصدی، قیمت روغن موتور در کف خیابان تا چه حد افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید
منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا