ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

بنیان گذار ترون: ۷۰۰۰ بیت کوین برای جبران هک به بایننس واریز میکنم!

در دوران سختی می‌توانید متوجه شوید که دوستان واقعی شما چه کسانی هستند. اگر شک داشتید که اکوسیستم کریپتو شامل افرادی است که به چانگ پنگ ژائو یا CZ احترام می‌گذارند، باید در این مورد تجدید نظر کنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،همانطور که می دانید بایننس دچار حمله هک شد که طی آن، ۷ هزار بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار از این صرافی به سرقت کرد. در خصوص این نفوذ امنیتی، نه تنها پیشروهای این صنعت نظیر جاستین سان، بلکه کاربران این صرافی نیز به حمایت از ژائو پرداختند. مدیرعامل ترون در این خصوص گفت:

اگر ژائو موافق باشد برای حمایت از بایننس به شخصه ۷ هزار بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار در بایننس واریز خواهم کرد تا BNB، بیت کوین، TRX و BTT بخرم. نیازی به ترس، شک و شبهه نیست. سرمایه ها با وجود SAFU در امنیت کامل قرار دارند.

همچنین بخوانید

این اقدام سان قدم بلندی برای اثبات این موضوع است که بایننس در این نفوذ امنیتی تنها نیست. هک شدن بایننس مساوی با هک شدن جامعه ارز دیجیتال است.

هر عقیده ای که درباره این اقدام جاستین سان داشته باشید اما باید بدانید که وی در این راه تنها نیست. نه تنها جاستین سان از اولین افرادی که به هک شدن بایننس واکنش نشان داد، بلکه وی تمایل خود به سپرده گذاری بیت کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار در صرافی بایننس را نیز اعلام کرد. این مقدار، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حمله های قبلی، جامعه بیت کوین شاهد آن بوده است.

می‌توان گفت که جاستین سان علاقه مشخصی به بایننس دارد و این موضوع را می‌توان در عرضه توکن بیت تورنت در لانچ پد بایننس مشاهده کرد. اما او اخیرا دو خودروی گران قیمت تسلا را اهدا کرده است و نیازی ندارد که برای کمک کردن به بایننس خود را به زحمت بیاندازد.

مشخصا مشتریان بیشترین تاثیر و ضرر را از این حمله متحمل خواهند شد. بر اساس واکنش ها و نظرات به بیانیه بایننس در توییتر، می‌توان گفت که کاربران آسوده خاطر می‌باشند. یکی از کاربران گفت: از هک شدن بایننس بسیار ناراحتم اما خوشحالم که بایننس با شفافیت این موضوع را بیان کرد. امیدوارم که سریعا اوضاع درست شود.

یکی دیگر از کاربران بیان کرد: روز سختی برای شماست. اما هر تجارتی روزهای بد خود را دارد. به نظرم به خوبی با این شرایط مواجه شدید و سریعا جامعه را در جریان گذاشتید. 
قیمت بیت کوین در چند ساعت پس از اعلامیه ژائو مبنی بر نفوذ امنیتی در سطح بالایی حفظ شده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۵۸۶۳ دلار است.

اگرچه افزایش قیمت بیت کوین پس از مدتی به حالت قبل برگشت اما این نکته که قیمت این ارز دیجیتال کاهش نمی‌یابد قابل توجه است. این موضوع مشخصا به دلیل ویژگی SAFU بایننس می‌باشد که در واقع صندوق نجاتی برای شرایط این چنینی است. این صندوق به معنای آن است که به دلیل آینده نگری CZ، سرمایه گذاران پول و سرمایه خود را از دست نخواهند داد. با وارد شدن جاستین سان به این موضوع، بایننس ضرر کمتری را نیز متحمل خواهد شد. با در نظر گرفتن هک شدن چنین صرافی بسیار معتبری، می‌توان گفت که این موضوع نقطه ضعف مهمی است. هم چنین بیانگر این است که صنعت ارز دیجیتال به صرافی های غیرمتمرکزی نیاز دارد که کاربران کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشند.

منبع
میهن بلاکچین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا