خودروصنعت، معدن، تجارت

پورشه کاین s مدل ۲۰۱۱ اسپرت اقتصادی

زمانی که پورشه اولین کاین اسپرت خود را معرفی کرد تعریف مردم از خودروی اسپرت تغییر کرد و این خودرو تبدیل به محبوب‌ترین محصول پورشه شد. کاین s مدل ۲۰۱۱ نسل دوم و هیبریدی است؛ پورشه همیشه در مهندسی خودرو سرآمد بوده و در این خودرو هم موارد زیادی برای عرضه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طراحی ظاهری جدید پورشه کاینs خطوط نرم‌تری دارد، خیلی شیک است و بیشتر احساس پورشه عادی دارد.

چراغ جلو همانند دیگر اعضای خاندان پرشه است؛ این خودرو از هر زاویه ای زیبا است و از آنجا که در ساختمان آن آلومینیوم به کار رفته وزن آن حدود ۱۸۱ کیلوگرم کمتر است. فضای داخلی کاین به زیبایی طراحی شده است اما دکمه‌های شبیه به هم بسیاری در آن وجود دارد که این شباهت کار کردن با آن‌ها را سخت می‌کند.

همچنین بخوانید

صندلی‌های این خودرو محکم هستند و به خوبی سرنشینان را پوشش می‌دهند و برای سفرهای جاده‌ای راحت و عالی هستند؛ فضای صندلی‎های عقب خودرو راحت هستند و فضای پا هم کافی است؛ صندلی‎ها کاملاً از هم جدا بوده و یک تکیه گاه دستی بین آنها وجود دارد و روی درها هم جا سیگاری دارد اما صندلی‎های عقب برقی نیستند.

دستگیره‎های کنار صندلی‎ها گران به نظر می‎رسند و نشانگر سرعت این خودرو خصوصیات جالبی دارد به طوری که در نشانگر سمت راست پارامترهای بسیاری از خودرو را مثل: بنزین، تاریخ، ویژگی‎های موتور، فشار لاستیک‎ها، زمان رانندگی و … می‎توانید مشاهده کنید.

پورشه کاین s مدل ۲۰۱۱ اسپرت اقتصادی

 از آپشن‌های این خودرو می‌توان به: استارت بدون کلید، دوربین، بلوتوث، سنسور پارک، صندلی‌های جلو دارای تهویه، سقف پانارومیک، سیستم تعلیق هوایی (برای کنترل کردن خودکار ارتفاع خودرو در هشت سطح مختلف)، سنسور نور، کروزکنترل، حافظه صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، تایمر دیجیتالی و آنالوگ روی داشبورد، چراغ‎های زنون و کمربند مخصوص کودک در صندلی‎های عقب و جلو اشاره کرد.

 دو انتخاب برای موتور خودرو پورشه کاین sوجود دارد: یکی موتور ۳ لیتری سوپر شارژ ۶v با ۳۳۳ اسب بخار قدرت و یک موتور برقی که ۴۷ اسب بخار قدرت دارد و روی هم رفته قدرت دو موتور ۳۸۰ اسب بخار است که چهار چرخ را به حرکت در می‌آورد. سیستم انتقال قدرت دارای یک گیربکس ۸ سرعته است که به صورت manual تغییر می‌کند.

باطری خودرو در صندوق عقب و زیر کفی آن قرار گرفته و یک باتری نیکل فلزی هیبریدی است و فضای صندوق عقب این خودرو بسیار بزرگ است. مصرف سوخت این خودرو ۱۱.۷ لیتر در شهر و ۹.۸ لیتر در جاده است. یکی از ویژگی‌های شاید نه چندان خوشایند آن محدودیت سرعت خودرو تا ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است.

 کاین s هیبریدی با موتور برقی حرکت کرده و هر جا که لازم باشد از موتور بنزینی استفاده می‌کند، در زمان ترمز و یا دنده خلاص باتری شارژ شده و در هنگام ترمز موتور از کار می‌افتد. نکته مهم این است که تمام خصوصیات پورشه را دارد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۶ ثانیه است و نیم ثانیه بیشتر از کاینی است که موتور بنزینی دارد، مصرف سوخت آن در شهر ۲۳ درصد کمتر است. در سرعت‌های بالا موتور بنزینی گاهی از کار می‌افتد که برای صرفه جویی در بنزین است.

نکته‌ای که خریداران پورشه آن را دوست دارند صدای اسپرت این خودرو است اما مدل هیبرید این صدا را ندارد و حس یک دیزل اصلاح شده را می‌دهد. داینامیک برای خودروای که ۵ نفر را جا به جا می‎کند عالی است؛ البته می‌تواند به آفرود هم تبدیل شود. سیستم تعلیق سه حالت: کامفورت، نرمال و اسپرت دارد؛ اگر مسیر خیلی ناهموار باشد می‎توانید ارتفاع خودرو را افزایش دهید و حالت کنترل در سراشیبی هم دارد.

ترمز هیبریدی کمی دچار مشکل می‌شود اما همانطور که در پورشه انتظار داریم کاین همچین مشکلی را ندارد. هیبریدی در حالت E پاور تنها به وسیله موتور برقی مسافت کوتاهی را طی می‎کند اما نیازی نیست پدال را زیاد فشار دهید.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو پورشه کاین s مدل ۲۰۱۱ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع
ویرلن

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا