صنعت، معدن، تجارت

سهمیه بندی كالاهای اساسی راهكار تامین مایحتاج مردم

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در وضعیت کنونی اقتصاد، بهترین راهکار تامین مایحتاج مردم، سهمیه بندی کالاهای اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه نودوهشتی ها گفت : دولت با شارژکردن کارت های مردم تجربه موفقی برای اداره امور نداشت و یارانه های نقدی دردی از مردم را دوا نکرد .

وی افزود: یارانه های نقدی پول مردم است که از افزایش قیمت حامل های انرژی کسب میشود و این درحالی است که دولت برای پرداخت پول مردم منت بر سر آنها گذاشته و این عملکرد را یک مصیب برای بخش دولت تعبیر میکند!

وی راهکار توزیع عادلانه کالاهای اساسی را توزیع کالا برگ و یا کارت های الکترونیکی دانست و گفت : با توزیع کالاهای ستاد تنظیم بازار در میادین و فروشگاه های بزرگ فقط عده ای خاص که زمان بیشتری دارند از این کالاها بهره مند میشوند و ممکن است برخی از افراد مازاد نیاز خود را از این صف های طولانی کسب کنند و برخی نیز محروم شوند .

وی یکی از مشکلات و گرانی های اخیر را حاصل از عدم نظارت دستگاه های ذیربط بر بازار دانست و افزود: هیچ نظارتی بر بازار نیست . دادستان تهران با ورود بر قیمت مرغ باعث شد قیمت گوشت مرغ به 500/11 تومان برسد و این درحالی است که در شهر های دیگر این کالا با قیمت 16000 تومان به فروش می رسید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا