صنعتصنعت، معدن، تجارت

توسعه همکاری ها بین سازمان مدیریت صنعتی و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت

سازمان مدیریت صنعتی آماده توسعه تعاملات و فعالیت ها در موضوعات جدی و اصلی وزارت صمت است.

به گزارش آرمان اقتصادی ، در دیدار سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزات صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه با ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، طرفین برای توسعه همکاری های فیمابین اعلام آمادگی کردند.
در این جلسه ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: مجموعه سازمان مدیریت صنعتی قدمتی ۵۵ ساله دارد و با هدف توسعه ظرفیت های مدیریت در کشور و تربیت مدیر برای بخش صنعت پایه گذاری شده است تا مدیرانی که در سازمان دانش مدیریت می آموزند در شرکت ها و سازمان های صنعتی فعالیت خود را آغاز کنند و با همین نگاه توسعه ای چند سال بعد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاسیس شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی بمنظورعارضه یابی و آسیب شناسی روند ها و فعالیت های مدیریتی، از دیر باز کلینیک های صنعت را طراحی کرده است که ماموریت آنها “عارضه یابی”، “توانمند سازی” و رفع عارضه از بنگاه ها است و هم اکنون این فعالیت ها برای شهرک های صنعتی در کل کشور در حال انجام است.
کیانی بختیاری با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم و دوره مدیریت اجرایی “HSE” (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) را برگزار می کنیم. همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان ، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها (CSR)؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی و مدیریت دانش مشتری (CKM) را راه اندازی کرده ایم.
وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای ۳۰ مشاور حرفه ای و شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فعالیت های خانه مدیران این سازمان اظهار داشت: خانه مدیران محلی برای یادگیری مداوم و تسهیم دانش و تجربیات مدیران کشور با بیش از ۶۰۰۰ عضو است و فرصت‌های لازم جهت گردهمایی،‌ تبادل نظر و تجربه را برای آنان فراهم می نماید. خانه مدیران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مختلف با صاحب نظران و مسئولین اجرایی یکی از ظرفیت های ارزشمند سازمان مدیریت صنعتی است.
کیانی بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است.
وی درخصوص اهمیت مهارت ورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار داشت:علاوه بر آموزش های کلاسیک و آکادمیک، آموزش‌های حرفه‌ای و همچنین توسعه توانمندی ها و مهارت ها نیز مورد نیاز است و با این هدف مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان را در سازمان راه اندازی کرده ایم که کسب مهارت در حوزه های پر تقاضای بازار، انجام کار آموزی تحت نظر مربی، صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، تسهیل در استخدام و استفاده از وام بانکی از جمله مزایای این دوره آموزشی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اقدامات واحد دانش و نشر این سازمان، گفت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد که جدیدا ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان را که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند از جمله با موضوعات انقلاب صنعتی چهارم، و جامعه ۵ و کسب و کارهای استارتاپی و … منتشر کرده ایم که در این زمینه نیز آماده توسعه همکاری هستیم.
کیانی بختیاری در خصوص زمینه های همکاری مشترک اعلام نمود که سازمان مدیریت صنعتی آماده توسعه تعاملات و فعالیت ها در موضوعات جدی و اصلی وزارت صمت است.
در این جلسه، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزرات صمت اظهار داشت: در دوره ای طرح های موفقی در کشور در حوزه صنعت صورت گرفته که سازمان مدیریت صنعتی و ایدرو از نتایج آن هستند و امروز در سطح بنگاه ها و حوزه شهرک های صنعتی نیازمند تدوین معیارهای سطح بالندگی بنگاه ها هستیم و از آنجا که موضوع بازسازی و نوسازی صنایع به ایدرو سپرده شده، سازمان مدیریت صنعتی باید بعنوان یک عنصر فعال در این خصوص ایفای نقش نماید.
وی تاکید کرد: بحث عارضه یابی بنگاه های صنعتی یک محور جدی است که مرکز آن می تواند سازمان مدیریت صنعتی باشد که از ماموریت های اصلی آن نیز هست.
زرندی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی می تواند بعنوان مرکز تحلیل و پایش اطلاعات رشته صنعت ها یاریگر وزرات صمت باشد.
معاون طرح و برنامه وزرات صمت گفت: موضوع انقلاب صنعتی چهارم موضوع مهمی است که سازمان باید در این زمینه ایفای نقش نماید.
وی یادآور شد: سازمان مدیریت صنعتی باید در زمینه ایجاد سیستم مدیریت دانش با وزارت صمت همکاری موثر داشته باشد و از تعاملات بین المللی خود با دیگر مراکز و دانشگاه ها استفاده نماید.
زرندی تامید کرد: سازمان مدیریت صنعتی می تواند در زمینه رتبه بندی ها، تدوین سیاست های صنعتی، کلینیک های صنعت در مجموعه وزارت صمت بیش از پیش ایفای نقش نماید و در این خصوص از ظرفیت خانه مدیران استفاده نماید.
در این جلسه همچنین از سازمان مدیریت صنعتی خواسته شد که در خصوص ترویج بازار سرمایه در سطح بنگاه های متوسط و بزرگ و طراحی دوره های مقدماتی سرمایه گذاری وزارت صمت را یاری نماید.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا