ارتباطات و فناوري اطلاعات

نظارت بر اپلیکیشین ها با تدوین قانون

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: حضور اپلیکیشین ها در حوزه املاک ضرورت دارد اما باید با تدوین قانون بر عملکرد این نرم افزارها نظارت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مصطفی قلی خسروی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: زمانی که قیمت مصالح ساختمانی، آهن آلات و اجرت کار افزایش می یابد بر قیمت مسکن و اجاره نیز افزوده می شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه درج قیمت در سایت ها و اپلیکیشن ها بر گرانی مسکن دامن زده است، اظهارداشت: در این راستا دادستان وارد میدان شده تا ضمن جلوگیری از درج قیمت در سایت ها و اپلیکیشن ها، کد رهگیری ملاک قیمت گذاری قرار گیرد.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ادامه داد: از میدان ولیعصر به پائین حداکثر ۱۰ درصد از مشاوران املاک در اپلیکیشن ها و سایت ها قیمت املاک را درج می کنند.

وی افزود: از میدان ولیعصر تا پارک وی نیز تنها ۴۰ نفر از مشاوران املاک و در منطقه یک به بالا نیز تعداد بیشتری از اعضای اتحادیه املاک از اپلیکیشن ها و سایت ها برای درج قیمت مسکن بهره گیری می کنند.

خسروی از خریداران املاک درخواست کرد در هنگام خرید به مشاوران املاک مراجعه و از قیمت های واقعی آگاهی یابند.

وی در ادامه اعمال نظارت بیشتر بر فعالیت سایت ها و اپلیکیشن های حوزه املاک را ضروری دانست و یادآورشد: علاوه بر این باید به مردم درباره نحوه معامله، اجاره و غیره اطلاع رسانی شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا