اقتصاد کلان

چین مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران است

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: چین مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران است و محدودیت صادرات نفت ایران فقط نوسان بازارهای جهانی انرژی را تشدید می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا  روز چهارشنبه تحریم‌های جدید را علیه ایران وضع کرد و صادرات فلزات صنعتی را هدف گرفت که در این باره گائو فنگ – سخنگوی وزارت بازرگانی چین – به خبرنگاران گفت: ایران و چین شرکای تجاری مهمی هستند و چین از حقوق شرکت‌هایش دفاع خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین اظهار کرد که چین آماده است از حقوق خود در جنگ تجاری با آمریکا دفاع کند اما امیدوار است آمریکا بتواند مشکلات خود را به جای اقدامات یکجانبه از طریق گفت و گو حل کند.

این اظهارات همزمان با سفر دو روزه هیأت چینی به سرپرستی لیو هی – معاون نخست وزیر چین – به آمریکا برای مذاکرات تجاری مطرح شد.

چین

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – روز چهارشنبه اظهار کرد که چین در مذاکرات تجاری با واشنگتن برخلاف وعده عمل کرده است و اگر توافقی حاصل نشود، تعرفه‌های سنگین روی واردات کالاهای چینی اجرایی خواهد شد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد: تعرفه‌ها روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی روز جمعه از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داده خواهد شد. این کالاها شامل مواد شیمیایی، مواد ساختمانی، مبلمان و برخی محصولات الکترونیکی هستند.

ترامپ، یکشنبه هفته اخیر تهدید کرده بود علاوه بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی که تاکنون هدف تعرفه قرار گرفته‌اند، روی ۳۲۵ میلیارد دلار دیگر کالای چینی تعرفه وضع می‌کند.

تا هفته گذشته انتظار بر این بود که دو طرف به توافق تجاری دست پیدا کرده و جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان خاتمه پیدا کند.

و

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا