بین الملل

توییت های متناقض ترامپ روزنامه نگاران و تاجران را سردرگم کرد

دونالد ترامپ صبح بعد از وضع عوارض جدید بر چین با توییت خود باعث سردرگمی در میان روزنامه نگاران و تاجران شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ صبح بعد از وضع عوارض جدید بر چین با توییت خود باعث سردرگمی در میان روزنامه نگاران و تاجران شد. او در توییت خود نوشت:« هیچ عجله‌ای برای تجارت چین نیست». بعد آن را حذف کرد و توییت های دیگری فرستاد.

یک توییت دیگر هم حذف شده و بعد از تغییرات کمی دوباره پست شده بود.

همچنین بخوانید

توییت ترامپ این بود:«مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود، هیچ نیازی به عجله نیست. چین در حال حاضر ۲۵ درصد بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاها و محصولاتش عوارض می‌پردازد. این پول هنگفت مستقیماً وارد خزانه داری می شود».

وی گفت:« عوارض آمریکا را بسیار قوی تر می کند نه ضعیف تر. فقط بنشینید و ببینید».

کاخ سفید پاسخی در مورد دلیل ویرایش شدن تویییت ها نداده است.

چین اعلام کرده مجبور است تلافی کند ولی مشخص نکرده کی و چگونه.

بحث بین فرستاده ارشد زی جینپینگ ،رئیس جمهور چین و همتای آمریکایی او در واشنگتن در روز پنج شنبه پیشرفت کمی داشت. قرار است مذاکرات صبح جمعه به وقت واشنگتن ادامه یابد.

ترامپ ادعا کرده از پولی که از عوارض دریافت می کند برای خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان آمریکایی و فرستادن آن به کشورهای دیگر برای کمک استفاده می شود. ترامپ همچنین گفت به برخی محصولات معافیت می دهد یا از منابع دیگر تامینشان می کند.

«در همین حین ما به مذاکره با چین ادامه می‌دهیم و امیدوارم آنها دوباره قصد تلافی نداشته باشند»

« عوارض بسیار بیشتر از تجارت سنتی برای کشورمان ثروت می آورد و بسیار راحت تر و سریع تر است. کشاورزان ما بهتر و سریع تر عمل می کنند و حالا می‌توان به کشورهای فقیر کمک کرد. به برخی از محصولات معافیت داده می شود یا به سراغ منابع جدید تر می رویم».

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا