ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

iOS 13 از آیفون ۶، آیفون SE و آیفون ۵s پشتیبانی نمی‌کند

براساس آخرین شایعه‌ها، iOS 13 از گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ و آیفون SE و آیفون ۵s پشتیبانی نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آخرین گزارش iPhonesoft.fr نشان می‌دهد iOS 13 از برخی گوشی‌های هوشمند آیفون پشتیبانی نمی‌کند. بااین‌حال در زمان معرفی نسخه‌ی iOS 12 اپل، چنین اتفاقی را شاهد نبودیم و نسخه‌ی دوازدهم سیستم‌عامل اپل از تمامی دستگاه‌هایی که از نسخه‌ی iOS 11 پشتیبانی می‌کردند، حتی آیفون ۵s، پشتیبانی می‌کرد.

حقیقت‌داشتن این خبر، به‌معنی پایان عمر به‌روزرسانی بسیاری از مدل‌های آیفون فعال در بازار خواهد بود. بنابر ادعای این گزارش، iOS 13 از گوشی‌های هوشمند اپل آیفون ۶ و آیفون SE و آیفون ۵s پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین بخوانید

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه‌ شدند. این دو گوشی هوشمند توانستند فروش درخورتوجهی را در بازار برای خود رقم بزنند و به‌عنوان گوشی‌های آیفون پرفروش بازار شناخته شوند. اگر گزارش منتشرشده صحیح باشد، تعداد چشمگیری از دستگاه‌های اپل نمی‌‌توانند آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS را دریافت کنند. این نسخه قرار است سپتامبر به بازار عرضه شود. همچنین این خبر بدان‌معنی است که آیفون ۵s توانسته درمقایسه‌با آیفون ۶، یک سال بیشتر به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS را دریافت کند. چنین تصمیمی قطعا برای کاربران آیفون SE نیز خوشایند نخواهد بود؛ چراکه آنان فقط سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS را دریافت کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند نسخه‌ی iOS 13 از گوشی‌هایی با نمایشگر ۴ اینچی پشتیبانی نکند. درنتیجه، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل از گوشی‌های هوشمند آیفون ۵S و آیفون SE پشتیبانی نخواهد کرد. با چنین استدلالی، آیپاد تاچ اپل که با نمایشگر ۴ اینچی به بازار عرضه می‌شود، در تیررس تصمیم جدید کوپرتینویی‌ها قرار خواهد داشت.

گزارش iPhonesoft نشان می‌دهد در بین مدل‌های مختلف آیپد اپل، تنها آیپد ۲ و آیپد ایر نمی‌توانند به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 13 را دریافت کنند. شایان ذکر است آیپد ایر و آیفون ۵s در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شده‌اند. انتظار می‌رود iOS 13‌ هم‌زمان با WWDC در ۳ژوئن‌۲۰۱۹ (مصادف با ۱۳خرداد۱۳۹۸) به‌صورت رسمی معرفی شود.

منبع
زومیت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا