صنعت، معدن، تجارت

سرنوشت بسته های حمایت غذایی دولت چه شد؟

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: متاسفانه حتی بسته حمایتی اول به بخشی از نیازمندان واقعی جامعه همانند کشاورزان، کارگران و زنبورداران ارائه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مجلس سال گذشته طرحی برای تامین کالاهای اساسی مردم تدوین کرد، گفت: طرح مجلس مدت دار و متنوع بود و با قالب کوپنی نیز تفاوت داشت، اما در همان ایام رییس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس عنوان کرد که دولت طرحی دارد که بر این اساس بسته های حمایتی برای مردم فراهم و به آنها می شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون تنها یک بار بسته حمایتی به مردم ارائه شده است، افزود: متاسفانه حتی بسته حمایتی اول به بخشی از نیازمندان واقعی جامعه همانند کشاورزان، کارگران و زنبورداران ارائه نشده است.

همچنین بخوانید

پس از گذشت ۴۰ سال بازگشت به روش کوپنی صحیح نیست

وی با تاکید بر اینکه پس از گذشت ۴۰ سال بازگشت به روش کوپنی صحیح نیست، ادامه داد: کالاهایی که با نرخ ۴هزار و ۲۰۰ تومان وارد کشور می شود، با نرخ بازار آزاد و یا حداقل نیمایی به دست مردم می رسد که این برای عده ای رانت ایجاد کرده است، بنابراین بهترین راه این است که مدیریت این بخش به دست خود مردم سپرده شود و مردم براساس نیاز و ضرورت پول خود را مدیریت کنند.

به دولت پیشنهاد شده که کالاهای اساسی با نرخ آزاد وارد کشور شود، اما مابه التفاوت نرخ ارز به خود مردم پرداخت شود، چراکه هم اکنون سودجویان سود کلان به جیب می زنند و از آن سو کالا با نرخ آزاد به دست مردم می رسد
کبیری با بیان اینکه به بخشی از کارکنان از طریق فروشگاه هایی که برای آنها ایجاد شده کالاهایی ارائه می شود، تاکید کرد: امروز باید به بخشی از قشر آسیب پذیر جامعه همانند مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ویژه نگاه شود و تمهیدات خاصی برای سفره خانوار آنها در نظر گرفته شود.

کالا با نرخ آزاد به دست مردم می رسد

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند که پرداخت وجه نقد به مردم نقدینگی را در کشور افزایش می دهد، افزود: می توان مدیریت کرد که مردم با وجوه نقد فقط کالا خریداری کنند اما اجازه داد نوع کالای اساسی توسط خود مردم انتخاب شود، چراکه گاهی با کوپن کالایی ارائه می شود که مردم به آن نیازی نداشته و یا نیازشان به کالایی دیگر بیشتر است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد شده که کالاهای اساسی با نرخ آزاد وارد کشور شود، اما مابه التفاوت نرخ ارز به خود مردم پرداخت شود، چراکه هم اکنون سودجویان سود کلان به جیب می زنند و از آن سو کالا با نرخ آزاد به دست مردم می رسد./

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا