بورسبورس اوراق

آغاز بازارگردانی سهام نمادهای «زماهان»، «ومعلم» و «سرچشمه» از فردا/ دامنه مظنه سه درصد تعیین شد

بر اساس اعلام فرابورس، بازارگردانی سهام سه شرکت بیمه معلم، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان در بازار دوم فرابورس از فردا «یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه» با استفاده از روش مبتنی بر حراج آغاز می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  بازار گردانی سهام نمادهای «زماهان»، «ومعلم» و «سرچشمه» به ترتیب به توسط «صندوق‌سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه دی»، «شرکت تامین سرمایه امین» و«صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی نماد صنعت و معدن» انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، حداقل معاملات روزانه در بازارگردانی نماد «زماهان» ۴۰۰ هزار سهم و حداقل سفارش انباشته نیز ۲۰ هزار سهم تعیین شده است.

 همچنین در نماد «سرچشمه» نیز حداقل معاملات روزانه یک میلیون سهم و حداقل سفارش انباشته نیز ۵۰ هزار سهم مشخص شده است. دست آخر نیز حداقل معاملات روزانه در بازارگردانی نماد «ومعلم» ۶۰۰ هزار سهم و حداقل سفارش انباشته نیز ۳۰ هزار سهم تعیین شده است.

این در حالی است که دامنه مظنه بازارگردانی هر سه سهم، سه درصد و دامنه نوسان روزانه قیمت، مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران خواهد بود. همچنین دوره زمانی بازارگردانی در سهام دو شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه یکساله و دارای قابلیت بازنگری پارامترها در مقاطع سه ماه است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا