انرژی

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه تجارت نفت ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و دو نفتکش را با متهم کردن به تحویل نفت ونزوئلا به کوبا از اواخر سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹، هدف تحریم قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آمریکا اعلام کرده این تحریم‌ها در واکنش به دستگیری اخیر شماری از نمایندگان کنگره ونزوئلا وضع شده است و شرکت مونسون نویگیشن که مالک نفتکش اوشن الگانس است و شرکت سرنیتی ماریتیم که مالک نفتکش لئون دیاس است را هدف می‌گیرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که نفتکش‌های اوشن الگانس و لئون دیاس اواخر سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹ نفت ونزوئلا را به کوبا رسانده‌اند.

همچنین بخوانید

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: اگر کوبا به دریافت نفت ونزوئلا در قبال حمایت نظامی ادامه دهد، آمریکا به اقدامات بیشتری مبادرت خواهد کرد.

آمریکا ماه گذشته سه شرکت لیبریایی جنیفر نویگیشین، لیما شیپینگ و لارج رنج و سه نفتکش آنها که وزارت خزانه‌داری مدعی بود در فوریه و مارس نفت و محصولات نفتی را از ونزوئلا به کوبا رسانده‌اند تحریم کرده بود. همچنین شرکت “بی پی تانکرز” مستقر در ایتالیا و شش نفتکش این شرکت را تحریم کرد.

آمریکا با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در ژانویه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد و واردات نفت ونزوئلا به آمریکا و صادرات مواد رقیق کننده از آمریکا به ونزوئلا را ممنوع اعلام کرد. سپس در ۲۸ آوریل مبادلات میان شرکت‌های غیرآمریکایی و PDVSA از طریق سیستم مالی آمریکا را ممنوع کرد و عملاً استفاده از دلار آمریکا در تجارت با شرکت PDVSA ممنوع شد.

طبق نظرسنجی اوپک که توسط پلاتس انجام گرفت، تولید نفت ونزوئلا در مارس به دلیل قطعی برق و تحریم‌های آمریکا، به ۷۴۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد که پایین‌ترین میزان در ۱۶ سال اخیر بود.

بر اساس گزارش پلاتس، منابع آگاه اظهار کرده‌اند آمریکا سرگرم بررسی تحریم‌های ثانویه است که معامله نفت و محصولات نفتی با PDVSA را به کلی ممنوع می‌کند. اگر این تحریم‌ها وضع شوند تولید نفت ونزوئلا ممکن است در سه ماهه چهارم امسال به ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۳۷۵ هزار بشکه در روز سقوط کند. بدون تحریم‌های ثانویه، تولید نفت ونزوئلا از ۸۲۵ هزار بشکه در روز در مه به ۶۷۵ هزار بشکه در روز تا دسامبر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا