بورسبورس اوراق

سود هر سهم «وسبحان» کاهشی بود

نسبت به دوره مشابه در سال گذشته؛

 

شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۳۶۰ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افت ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت  سرمایه‌گذاری سبحان با سرمایه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در دوره یاد شده، مبلغ ۴۶۸ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۶۰ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

شرکت سرمایه‌گذاری سبحان، کاهش ۸۶ درصدی درآمد سود سهام را از عمده دلایل کاهش سود نسبت به دوره مشابه عنوان کرده است.

با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۶۴۷ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

وسبحان” در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به تیر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۵۵۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۴۲۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری سبحان در دوره یاد شده، با افزایش ۷۹ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال به ۹۵۵ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال رسید.

“وسبحان” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲ هزار و ۹۱۷ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۴۲۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری سبحان طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۸۷۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال خریداری کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا