بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

جزییات جدید از طرح رمز یکبار مصرف بانکی/ مشتریان نگران نباشند

 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام جزییات برنامه رمز یکبار مصرف بانکی، گفت: بانک‌ها از اول خرداد برای ارائه رمز یکبار مصرف باید آماده باشند و مشتریان می‌توانند به تدریج این خدمت را دریافت کنند.

 

به گزارش آرمان اقتصادی، ناصر حکیمی در بخش خبری ساعت ۲۱ سیما درباره اجرای رمزهای دوم یکبار مصرف که از ابتدای خردادماه اجرایی عملیات خواهد شد گفت: اینکه گفته می شود ۱۰ روز فرصت باقی مانده درست نیست و مردم نباید دغدغه ای در این زمینه داشته باشند چون از خرداد ماه این کار شروع می شود و کار به صورت تدریجی خواهد بود و قرار نیست اتفاق عجیبی بیفتد.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهارداشت: در این زمینه یک بخشنامه فنی با هماهنگی بانک ها جلو می رفت و رسانه ای شد و این تفسیر صورت گرفت که همه رمزها از اول خرداد از کار می اتفد و در این زمینه دغدغه ای ایجاد شد ولی اتفاق خاصی نمی افتد. رمز یکبار مصرف موضوع ارتقا امنیت پرداخت های مجازی است.

وی تاکید کرد: از چند سال قبل که موضوع برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی رو به افزایش گذاشته بود، به دنبال راهکاری در این زمینه بودیم که امروز یکی از این راهکارها در قالب رمز یکبار مصرف ارائه خواهد شد.

حکیمی افزود: کار از طریق تماس خود بانک با مشتری انجام می شود و بانک به مشتری اطلاع می دهد و ایجاد زمینه رمز یکبار مصرف از طریق مراجعه به شعبه و نصب نرم افزار امکانپذیر می شود. نحوه عملکرد بانک ها در این زمینه متفاوت است و ما مسیر را ساده خواهیم کرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: این فرایند هیچ هزینه ای برای مردم ندارد و بابت تغییر فاز رمز نباید هزینه ای پرداخت شود. مردم هیچ عجله ای نباید داشته باشند و از طریق بانک ها به افراد اطلاع رسانی می شود.

 

منبع
ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا