بورسبورس انرژی

انتشار نخستین اوراق بدهی سال ۱۳۹۸ در بازار سرمایه

 

عرضه مرحله سوم اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره توسط شرکت ملی نفت ایران امروز یکشنبه ۲۲ اردیبشت ماه انجام می‌شود.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  این اوراق یکساله، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است و هر ورقه سلف، معرف ارزش ریالی یک تن متریک نفت کوره در روز عرضه اولیه اوراق سلف خواهد بود.
امکان تسویه این اوراق از دو طریق تحویل فیزیکی نفت کوره یا تسویه نقدی قرارداد سلف در سررسید صورت خواهد گرفت و طبق طراحی صورت‌گرفته، این اوراق قابلیت اعمال اختیار فروش و اختیار خرید تبعی را در سررسید یکساله اوراق به ترتیب برای سرمایه‌گذاران و شرکت ملی نفت ایران دارد.
شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق ایفای نقش می‌کند؛ همچنین شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان ضامن و شرکت کارگزاری بانک ملت نیز عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارند.
به گزارش سنا، ارزش این اوراق برابر با چهار هزار میلیارد ریال است و شرکت تامین سرمایه بانک ملت به‌عنوان بازارگردان، نقدشوندگی اوراق را تا سررسید آن با سود حداقل ۱۷.۵ درصد سالانه به صورت روزشمار تضمین کرده است.
همچنین در صورت افزایش قیمت نفت کوره امکان کسب سود مازاد بر حداقل تضمین شده تا نرخ ۱۹ درصد از دیگر مزایای این اوراق  است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا