بانک و بیمهطلا و ارز

اسامی صادرکنندگانی که ارز را برنگرداندند، اعلام کنید

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد «دولت اسامی صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را در موعد مقرر به چرخه اقتصادی بازنگردانده‌اند، اعلام کند.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین سلاح‌ورزی در توئیتی عنوان کرد: «شایسته است بانک مرکزی همان‌طور که لیست دریافت‌کنندگان ارز را منتشر کردند، اسامی صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را در موعد مقرر به چرخه اقتصادی بازنگردانده‌اند را هم اعلام کند؛ البته با ذکر مبلغ به تفکیک بخش‌های دولتی و خصولتی و خصوصی.»

عدم بازگشت درآمدهای ارزی حاصل از صادرات، مساله‌ای بود که فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جلسه مشترکی که نهم اردیبهشت‌ماه با کارآفرینان داشت از آن گلایه کرد.

همچنین بخوانید

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، از مجموع ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تنها ۱۰ میلیارد دلار آن به کشور بازگشته است.

دژپسند در این نشست با طرح این سوال که چرا از صادرات ۴۰ میلیارد دلاری صادرکنندگان در سال گذشته فقط ۱۰ میلیارد دلار آن برگشته است؟ خطاب به کارآفرینان گفت: آیا شما حاضرید شاهد سقوط ارزش پول ملی باشید؟ آن هم در حالی که ارزش پول ملی یک جزو اصلی از اقتصاد کشور است. می‌دانید اگر نصف این ارزی که به کشور نیامده است، وارد می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا