بانکبانک و بیمه

پرداخت وام‌های بانکی با تخمین ریسک


استاد مالی مدرسه بیزنس اروپا، ویسبادن با بیان اینکه پرداخت وام‌ها از سوی بانک‌ها باید با تخمین ریسک آنها همراه باشد، گفت: چرخه اقتصاد خرد و توجه به آن می‌تواند بسیاری از تبادلات بانکی را به مسیر درست خود هدایت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،پروفسور راشا کارا پاندزآ امروز در دومین روز از برگزاری چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا با بیان اینکه وضعیت ایران وضعیتی است که بسیاری از کشورها تجربه کرده اند، گفت: اعمال برخی تحریم ها وضعیتی را برای ایران ایجاد کرده که حال با رفع آنها باید نیل به استانداردهای روز پیگیری شود.

استاد مالی مدرسه بیزنس اروپا، ویسبادن با تاکید بر ضرورت استانداردسازی مراودات تجاری افزود: برای اینکه تعامل با موسسات داخلی و خارجی وجود داشته باشد باید استانداردها رعایت شود.
کارا پاندزآ با بیان اینکه پرداخت وامها از سوی بانکها باید با تخمین ریسک آنها همراه باشد، افزود: چرخه اقتصاد خرد و توجه به آن می تواند بسیاری از تبادلات بانکی را به مسیر درست خود هدایت کند.
وی با بیان اینکه باید تمامی وامها به صورت مستمر ارزیابی شوند، تصریح کرد: استانداردها نظارت های پیچیده ای دارند که می تواند با الگوبرداری از ترازنامه اروپایی به برخی از این استانداردها رسید.
کارا پاندزآ با اشاره به یکی از مشکلات بزرگ در حیطه کارهای بانکی گفت: زیرساخت های آی تی و داده های تاریخی یکی از مشکلات در این حوزه است که باید رفع شود.
وی با بیان اینکه در استانداردهای جدید اختیارات بسیاری به بانک ها داده شده است، افزود: آزادی عمل بسیاری در خصوص استانداردهای جدید وجود دارد از این رو توجه به آن ها می تواند در رشد مراودات بانکی موثر باشد.
کارا پاندزآ یادآور شد: اقدامات سیستماتیک در راستای اخذ استانداردهای جدید باید مد نظر بانکها باشد تا مشکلات این حوزه رفع و زمینه رشد و توسعه مبادلات تجاری ایران و اروپا فراهم شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا