بورسفرابورس

مبادله نیمی از حجم و ارزش مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

 

دومین روز از هفته چهارم اردیبهشت‌ماه با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۵ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال در فرابورس ایران دنبال شد که ۵۵ درصد از این حجم و بیش از ۴۰ درصد از این ارزش مبادلاتی در بازارهای اول و دوم دست به دست شد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه شاهد دست به دست شدن ۷۲۸ میلیون سهم در بازارهای اول و دوم فرابورس بودیم که معامله‌گران با جابه‌جایی این حجم از دادوستدها، ارزش بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

بازار پایه نیز میزبان دست به دست شدن ۵۱۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال بود که این حجم از دادوستدها در بیش از ۵۹ هزار نوبت معاملاتی تغییر مالکیت یافت.

در این میان شاخص کل فرابورس با افت ۳ درصدی مواجه شد و عمده این کاهش تحت تاثیر منفی از جانب نمادهای «کگهر»، «مارون» و «زاگرس» به ترتیب با ۲۳، ۱۸ و ۱۰ واحد اثر منفی بود.

نماد سهامی ذوب‌آهن امروز در حالی‌که پرمعامله‌ترین سهم بازار فرابورس با جابه‌جایی ۲۸۳ میلیون سهم شناخته شد، بیشترین ارزش معاملات را نیز در میان تمام نمادهای مورد مبادله در بازارهای فرابورس با ثبت ارزش ۴۸۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال به خود اختصاص داد.

نمادهای «نطرین» «غفارس» و «کرمان» به ترتیب متعلق به عطرین نخ قم، شیر پاستوریزه پگاه فارس و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با بیشترین رشد قیمت تا سقف ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت پایانی را نسبت به سایر نمادهای فرابورسی تجربه کردند.

این در حالی است که نمادهای «کگهر»، «سمگا»، «قاسم» و «زاگرس» به ترتیب با بیشترین ریزش قیمت مواجه شدند.

امروز در بازار ابزارهای نوین مالی نیز قیمت اوراق تسهیلات مسکن در برخی نمادها با افزایش تا سطح ۵ درصدی روبه‌رو شد و نماد تسه ۹۵۰۷ متعلق به امتیاز تسهیلات مسکن مهرماه ۹۵ با بیشترین قیمت نسبت به سایر تسه‌ها یعنی ۵۴۵ هزار ریال خریدوفروش شد.

از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز «اخزا ۷۰۳» با ۲۳.۸۱ درصد و «اخزا ۶۲۴» با ۲۳.۶۷ درصد به ترتیب بیشترین نرخ موثر بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی مورد معامله در این بازار را به خود اختصاص دادند.

 

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا