بورسبورس اوراق

آغاز معاملات ثانویه اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومانی نفتی در بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، پس از به سرانجام رسیدن بزرگترین تامین مالی دولت در تاریخ بورس تهران با پذیره نویسی دو اوراق نفتی در اسفند سال گذشته،طی روز جاری معاملات ثانویه این دو اوراق مشارکت ملی نفت با نمادهای «مپارس۷۱۲» و «مغرب۹۷۱۲» بازگشایی شدند.

امروز دوشنبه مورخ ۱۷ خرداد ۹۵، معاملات ثانویه ۳۵ میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مپارس۷۱۲» به ارزش ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال و تعداد ۱۵ میلیون برگه از اوراق مشارکت شرکت ملی نفت ایران با نماد «مغرب۹۷۱۲» به ارزش ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در بورس تهران بازگشایی و آغاز شد.

بنابراین گزارش، اوراق «مپارس۷۱۲» و «مغرب۹۷۱۲» با سر رسید ۳ ساله با نرخ سود علی الحساب ۲۱ درصد روزشمار و معاف از مالیات است که سود آن هر ۳ ماه پرداخت می شود. همچنین دامنه نوسان روزانه این اوراق ۵ درصد و تسویه حساب و پایاپای بر مبنای T+1 است.

بر اساس این گزارش ضامن اوراق «مپارس۷۱۲» و «مغرب۹۷۱۲» صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و عامل پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) معرفی شده است.

یادآور می شود دو اوراق مشارکت ملی نفت با نمادهای «مپارس» و «مغرب»،از تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران درج و درتاریخ ۲۵ اسفند۹۴، با معامله ۴۸ هزار میلیارد ریال از دو اوراق مشارکت ملی نفت با نمادهای «مپارس» و «مغرب»، بزرگترین تامین مالی دولت در تاریخ بورس تهران رقم خورد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا