بین الملل

سقوط سنگین وال‌استریت با تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین

پس از این که چین اعلام کرد تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای برای واردات آمریکایی وضع خواهد کرد سهام وال‌استریت در همان آغاز معاملات ۲ درصد سقوط کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، عصر دوشنبه، پس از این که چین اعلام کرد در نظر دارد تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای برای واردات آمریکایی وضع کند، با وحشت از این که دور جدیدی از جنگ تجاری، اقتصاد جهان را به رکود بکشاند، سهام وال‌استریت در همان آغاز معاملات ۲ درصد سقوط کردند.

سهام شرکت‌های تکنولوژی و خرده‌فروشان، که بیشتر در معرض تجارت با چین هستند، در مرکز این سقوط‌ها قرار گرفته است.

سهام گروه فانگ (فیسبوک، آمازون، اپل، نتفلیکس و گوگل) بین ۱.۷ درصد تا ۵ درصد سقوط کردند.

وزارت تجارت چین عصر دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد به تلافی افزایش تعرفه‌های واردات توسط آمریکا، تعرفه‌های واردات ۵۱۴۰ کالای آمریکایی، به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را به ۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

پیش از این در روز جمعه پس از این که آمریکا تعرفه‌های واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد، شاخص اس‌اندپی سقوط کرده و بدترین عملکرد هفتگی سال را ثبت کرده بود.

دیروز با بالا گرفتن تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان، بازارهای جهانی متلاطم شد. منحنی سود اوراق ۳ ماهه و ۱۰ ساله آمریکا، برای دومین بار در کمتر از یک هفته اخیر معکوس شد. معکوس شدن این منحنی یکی از مهمترین نشانه‌های هشداردهنده در مورد رکود اقتصادی در آینده نزدیک است.

دیروز تنها چند ساعت پس از آغاز معاملات بازارهای آمریکا، میانگین صنعتی داو جونز ۶۱۸.۹۷ واحد یا ۲.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۲۵۳۳۰.۳۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۶۷.۷۷ واحد یا ۲.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۸۱۳.۶۳ واحد رسید. کامپوزیت نزدیک با سقوط سنگین‌تر ۲۴۸.۸۰ واحدی یا ۳.۱۴ درصدی به ۷۶۶۸.۱۴ واحد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا