خودروصنعت، معدن، تجارت

کسانی که با قیمت‌های بالا خودرو خریدند منتظر زیان باشند

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران گفت: کسانی که با قیمت های بالا در یک ماه اخیر خوردو خریده‌اند در انتظار زیان باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید موتمنی افزود: قیمت‌ها در بازار خودرو طی بیست روز اخیر بسیار غیر منطقی بالا رفته بود. بازار در حال تعدیل خود است از این رو بسیاری ازفعالان بازار در انتظار تعدیل هستند و معتقدند ریزش قیمت ها در این بازار به زودی آغاز می‌شود .

 وی با اشاره به اینکه میزان ریزش‌ها و تحولات قیمتی در بازار وابسته به نحوه عملکرد خودروسازان است،گفت: در شرایط کنونی خرید و فروشی در کار نیست و در نتیجه اخباری که در خصوص  رشد قیمت ها منتشر می شود مبنای درستی ندارد.

او تاکید کرد: دیروز دعوتنامه های خودروی ۲۰۰۸ ارسال شد و ناگهان، تنها به واسطه ارسال این دعوتنامه‌ها ، قیمت این خودرو در بازار ۲۳ میلیون تومان کاهش یافت، پس می بینیم تحویل به موقع خودروها اتفاقا سبب می شود بازار به تعادل برسد و قیمتها بی ضابطه بالا نرود.

او در توضیح این مطلب ادامه داددر دوره افزایش شدید قیمت‌ها ، ۲۰۰۸ حتی به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان هم رسید اما در حال حاضر حدود ۳۷۵ تا ۳۸۰ میلیون تومان فروخته می شود . این یعنی نوسان قیمت این خودرو در دوره ای کوتاه نزدیک به صد میلیون تومان بوده است.

 کدام بازار ؟ کدام خرید و فروش؟

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودروها در حال حاضر افزایش چندانی ندارد،درباره نرخ های متعدد و متفاوت بازار گفت: برخی خودروها را با قیمت بالا خریده اند و در حال حاضر مقابل قبول قیمت بازار مقاومت می کنند . به عنوان مثال می بینیم یک خودرو در یک نمایشگاه ۵ میلیون تومان بالاتر از نمایشگاهی دیگر است و علت به قیمت خرید باز می گردد اما به نظر می رسد باید بپذیرند که این قیمت ها غیر واقعی بوده و بازار باید با قیمت های تازه که امکان خرید و فروش را داشته باشند، کار کند. به گفته وی بخش مهمی از قیمت ها در ۲۰ روز گذشته تنها روی کاغذ بالا رفت و معامله ای بر پایه آن صورت نگرفت.

وی در جواب این پرسش که ایا قیمت پراید ۱۱۱ به ۵۷ میلیون تومان رسیده است یا خیر؟ گفت: این مدل پراید حتی قیمت ۶۰ میلیون تومان را هم دید اما در حال حاضر برخی قیمت ان را ۵۷ میلیون تومان اعلام می‌کنند در حالی که قیمت خرید و فروش این مدل خودرو ۵۴ میلیون و پانصد هزار تومان است.

به گفته وی قیمت پراید ۱۳۱ حدود ۵۲ میلیون تومان است که با قیمت ۵۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می شود. او قیمت پژو ۴۰۵ را ۸۴ میلیون تومان ،  سمند ال ایکس را بین ۸۵ تا ۸۶ میلیون تومان و  پژو ۲۰۶ را   تا ۱۰۳ میلیون تومان اعلام کرد.

وی گفت: تیبای صندوق دار حدود ۵۳ تا ۵۴ فروخته می شود و قیمت  تیبا دو ۶۰ میلیون تومان است.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا