بورس

صنایع پر بازده بورس پس از انتخابات ریاست جمهوری/ چشم‌انداز روشن بازار سرمایه در ۹۶

 

یک مقام مسئول معتقد است: با توجه به گشایش های بین المللی صنایع ارزآور و صادرات محور و نیز صنعت های حمل ونقل به عنوان صنایع پیشرو در بازار سرمایه مطرح خواهند شد .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد یونس حیدری در خصوص وضعیت بازار سرمایه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ب گفت:با توجه به پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رفت که بازار سرمایه با شروع سال ۹۶ واکنش های مثبت خود را آغاز کند؛ کما اینکه با بررسی حجم معاملات این رشد تا حدودی قابل لمس است.

وی افزود: صنایع و بازار تولید  دچار کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات اقتصادی ناشی از سال های تحریم است ولی در مجموع این بازار تولید روند رو به رشدی را هر چند خیلی آرام و به کندی شروع کرده  و به نظر می رسد رشد  اقتصادی کشور خارج از حوزه نفت در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت .

رییس هیات مدیره کارگزاری آپادانا با اشاره به اینکه در بازار سرمایه شاهد ارائه گزارشات پیش بینی بودجه شرکت ها برای سال ۹۶  وهمچنین گزارشات عملکرد سال مالی ۹۵  هستیم،اظهارداشت: تحولات در برخی صنایع قابل توجه و در برخی دیگر خیلی ملموس نبوده  اما شرکت ها همچنان با هزینه های سنگین مالی جهت تامین سرمایه در گردش خود دست وپا می زنند و مشکل دارند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار تا حد زیادی طی این ماه تحت تاثیر مباحث سیاسی خارج و داخل کشور بخصوص انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و شاید همین انتخابات ریاست جمهوری خودش به تنهایی دلیلی برای کند شدن روند رشد بازار بود.

به اعتقاد حیدری  بسیاری از سرمایه گذاران منتظر روشن شدن نتایج انتخابات هستند تا نسبت به سرمایه گذاران در بازار سهام اقدام کنند؛ در کل اینطور به نظر می رسد که سال ۹۶سال امید بخشی است برای بازار سرمایه است.

رییس هیات مدیره کارگزاری آپادانا این را هم یادآور شد؛ فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات شود دولت جدید در خصوص تعیین نرخ سود بانکی و هدایت نقدینگی به سمت تولید باید تصمیم گیری کند ، از این رو  پیش بینی می شود از شدت سیاست های انقباضی و ضد تورمی دولت در آینده کاسته شود.

وی در خصوص صنایع برتر بازار نیز بیان داشت: با توجه به گشایش های بین المللی صنایع ارزآور و صادرات محور و نیز صنعت های حمل ونقل به عنوان صنایع پیشرو در بازار سرمایه مطرح خواهند شد .

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر تصمیمات به جا در بخش سود بانکی و هدایت نقدینگی انجام شود بخش مسکن و صنایع وابسته به  این بخش افزایش قیمت نخواهد داشت و  قطعا شاهد تحول و حجم بیشتر سازندگی و معاملات در بخش مسکن خواهیم بود؛در نهایت امیدوارم که سال ۹۶سال رضایت بخشی برای همه بخصوص اهالی بازار سرمایه باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا