بین الملل

افت قیمت نفت خام با اعلام افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا

روز چهارشنبه، پس از این که اعلام شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غافلگیرکننده‌ای افزایش یافته و میزان تولیدات صنعتی چین، کمتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت نفت خام افت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پس از اینکه اعلام شد میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غافلگیرکننده‌ای افزایش یافته و میزان تولیدات صنعتی چین، کمتر از حد انتظار رشد کرده است، قیمت نفت خام افت کرد. این درحالی است که قیمت‌ها با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پشتیبانی می‌شوند.

تا ساعت ۱۰:۰۰ قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲۶ سنت یا ۰.۳۶ درصد افت کرد و به ۷۰.۹۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۴ سنت یا ۰.۷۱ درصد افت کرد و به ۶۱.۳۴ دلار رسید.

در جلسه معاملاتی قبلی، که دیشب به پایان رسید، قیمت نفت برنت ۱.۴ درصد و قیمت دابلیوتی‌آی ۱.۲ درصد، جهش کرده بود.

مؤسسه سوخت آمریکا اعلام کرد که در هفته منتهی به ۱۰ می، میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۸.۶ میلیون بشکه جهش کرده و به ۴۷۷.۸ میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که داده‌های رسمی دولتی، امشب، توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام خواهد شد.

با شواهد موجود و افزایش تولید بنزین، تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر ۸۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند.

داده‌های چین هم نشان داد تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل ۵.۴ درصد رشد کرده است، که این بسیار کمتر از حد انتظار بود. این درحالی است که در ماه مارچ میزان این تولیدات در بالاترین سطح ۴.۵ ساله خود قرار داشت.

اما بالا بودن ریسک‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه، شامل افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا و حملات به تأسیسات نفتی عربستان و نفتکش‌های اماراتی، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا