صنعت، معدن، تجارت

برخی فرآیندهای صوری موجب افزایش قیمت خودرو شده است

گرمسار-معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی فرایندهای صوری سبب افزایش قیمت خودرو شده است، گفت: این افزایش قیمت از سوی شرکت‌های عرضه کننده رخ نداده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک کارخانه در ایوان کی به خبرنگاران بیان کرد: افزایش قیمت خودرو در دو هفته اخیر اتفاق افتاده اما این افزایش قیمت از سوی خودروسازان شرکت‌های عرضه کننده خودرو نبوده است.

وی افزود: طی دو هفته اخیر متأسفانه فرآیندهایی در حوزه بازار به صورت صوری اتفاق افتاد که این امر باعث افزایش قیمت شد البته عوامل دخیل در این امر سریعاً شناسایی و دستگاه‌های مرتبط به این امر ورود کرده‌اند.

بازار خودرو مدیریت شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه افزایش قیمت خودرو و فرایندهای صوری که بیان شد خوشبختانه امروز مسائل مدیریت شده است، حتی این موضوع می‌بایست از جوانب مختلف نیز مورد بررسی قرار می‌گرفت که این کار نیز صورت گرفت.

مقیمی با بیان اینکه با دستگاه‌های مرتبط با بحث خودرو و دستگاه‌های نظارتی جلساتی برگزار شد تا این روند تقاضای کاذب کنترل شود، گفت: از سوی دیگر اقدامات اجرایی نیز با ورود دستگاه‌های امنیتی باعث کاهش قیمت‌های خودرو شده است.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود عرضه محصولات اتفاق نمی‌افتد، به دلیل واردات قطعات و مواد اولیه است که البته این امر با توجه به شرایط تحریم مشکلاتی برای آنها در روند تولید و عرضه به وجود آمد که در نهایت تصمیماتی گرفته شد و به همه متقاضیان و مشتریان اعلام کردند آن دسته افرادی که قابلیت تحمل دارند تا بهتر شدن شرایط صبر کنند، برخی دیگر با مکانیزمی که در نظر گرفته شده با شرکت مصالحه و برخی از سایر خودروها که قابیلت تولید دارند، استفاده کنند.

برگزاری جلسات مشورتی در حوزه رونق تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره صنعت پتروشیمی، گفت: در حوزه رونق تولید به دستور وزیر صمت، کمیته مشورتی تولید به صورت هفتگی برگزار می‌شود اما در خصوص مسائلی که پیرامون تأمین مواد اولیه و پتروشیمی مطرح شده از آنجا که مسائل پلیمیری و موضوعات مرتبط با آن در بورس نیز مورد بحث است لذا با تصمیمات خوبی که در بورس و تشکیلات مرتبط اخذ شد در نهایت بعد از تصمیم گیری نهایی مبانی اجرای کار در بخش صنعت، بورس و سایر نهادها خواهد شد.

مقیمی بیان کرد: اقدامات اجرایی از سال گذشته تا کنون برای این منظور آغاز شده که بخشی از آن مربوط به اصلاح آمار، اعداد و ارقام به عنوان نیازمندی‌های حوزه تولید مطرح است همچنین در استان‌ها نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته که مراحل پایانی آن در حال اجرا قرار دارد و بعد از آن بحث برقراری ارتباط سیستماتیک با سایر حوزه‌ها و نهادهای مرتبط که در بحث فرایندهای کنترل‌های نظارتی کمک کند تا مواد اولیه تولید به دست کسانی که در حوزه تولید فعال هستند برسند و بتواند به رونق تولید کنند.

وی درباره استان سمنان نیز گفت: مسائلی نظیر تأمین مواد اولیه تسهیلات مورد نیاز واحدها و نیازهای ارزی، مشکلات بانکی، بیمه و مالیات در زمره مشکلات صنایع استان محسوب می‌شوند که برخی از آنها در استان به راحتی قابل رفع خواهد بود اما مقرر شد بعد از پایان کار با گمرک کشور نیز مذاکراتی صورت گیرد تا شرایط تسهیل پیدا کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا