بورسبورس اوراق

افزایش سودآوری «دامین» برای سال مالی۱۳۹۷

 

شرکت داروسازی امین در صورت های مالی ۱۲ماهه خود از رشد ۱۱۱درصدی سود هرسهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت داروسازی امین در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هر سهم را ۶۸۵ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱درصد افزایش یافته است.

این شرکت سود عملیاتی را با افزایش ۷۸درصدی مبلغ ۸۶۴ میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۱۱۱درصدی مبلغ ۵۶۷میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۰۹درصدی مبلغ ۸۰۴میلیارد ریال منتشر کرد.

«دامین» در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ داشته اعلام کرده است که با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش نرخ مواد اولیه داخلی درخواست جهت افزایش قیمت محصولات از سازمان غذا و دارو صورت می گیرد. همچنین با توجه به تغییرات نرخ ارز، مواد اولیه وارداتی و داخلی نسبت به سال قبل ۲۰درصد افزایش پیش بینی شده است.

همچنین برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ مواد افزایش ۱۸درصد نسبت به نرخ میانگین سال ۹۷ دارد. دستمزدها نیز افزایش ۳۰درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته و هزینه سربار ۱۴درصد نسبت به سال۹۷ افزایش دارد.

لازم به ذکر است؛ با توجه به شرایط ویژه کشور خرید مواد اولیه وارداتی تا ۹ماهه سال تامین شده است و تامین مواد اولیه داخلی با اهمیت تلقی می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا