بین الملل

تولید نفت آمریکا کاهش یافت/افزایش تقاضای نفت در بازار

اوپک پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت خام تولیدی اعضای آن در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش می‌یابد و بازار با محدودیت عرضه روبه‌رو خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای جهانی برای نفت اعضای این سازمان در سال جاری میلادی فراتر از انتظار خواهد بود، زیرا افزایش تولید رقیبان اوپک از جمله آمریکا، رو به کاهش می‌گذارد و این مسئله، نشان‌دهنده محدودیت عرضه نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید اعضای این سازمان در ماه آوریل امسال کاهش یافته است، همچنین با استناد به کند شدن آهنگ رشد اقتصاد جهانی، برآورد خود را از رشد تولید کشورهای غیر عضو اوپک کاهش داد.

در گزارش اوپک آمده است: تولید نفت شیل آمریکا به شکلی روزافزون با محدودیت‌های پرهزینه تدارکاتی برای ظرفیت انتقال نفت از مناطق تولیدی محصور در خشکی، روبه‌روست.

گزارش اوپک همچنین نشان می‌دهد سطح ذخیره‌سازی نفت در کشورهای توسعه یافته در ماه مارس سال جاری میلادی افزایش داشته و به ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بشکه رسیده که بیشتر از میانگین پنج ساله این ذخیره‌سازی‌هاست.

در مجموع، تولید نفت اوپک در ماه آوریل امسال با ۳ هزار بشکه در روز کاهش ماهانه به روزانه ۳۰ میلیون و ۳۱ هزار بشکه رسید.

کاهش تولید نفت عربستان در این ماه، افزایش تولید نیجریه، عراق و لیبی را تا حدی خنثی کرد.

۱۱ عضو اوپک که طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت متعهد به کاهش تولید نفت هستند، در ماه آوریل امسال ۱۵۰ درصد به تعهد خود پایبند بودند.

طبق برآورد اوپک، اعضای این سازمان باید در سال جاری میلادی به‌طور میانگین ۳۰ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کنند تا بتوانند توازن بازار را حفظ کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا