بین الملل

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران ۱۷ درصد افزایش یافت

داده‌های اداره کالای کره‌جنوبی روز چهارشنبه نشان داد که واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه آوریل ۱۷ درصد رشد کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های اداره کالای کره‌جنوبی روز چهارشنبه نشان داد که واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه آوریل ۱۷ درصد رشد کرده است، اما با توجه به این که معافیت‌های آمریکا برای واردات نفت از ایران در ابتدای این ماه منقضی شدند، به نظر می‌رسد که این واردات در ماه می متوقف شود.

طبق داده‌های اداره کالا، کره‌جنوبی در ماه آوریل ۱.۴۵ میلیون تن، معادل ۳۵۳ هزار و ۲۲۳ بشکه در روز، نفت خام از ایران وارد کرده است، در حالی که در ماه مشابه سال گذشته ۱.۲۴ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

داده‌ها نشان داد در بازه ژانویه تا آوریل امسال، واردات نفت این کشور از ایران ۱۷.۴ درصد افت کرده و به ۳.۸۷ میلیون تن معادل ۲۳۵ هزار و ۵۳۳ بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، حدود ۴.۷ میلیون تن نفت از ایران وارد شده بود.

کره‌جنوبی در ماه نوامبر برای خرید نفت ایران از آمریکا معافیتی ۶ ماهه دریافت کرد و بیشتر واردات خود را به میعانات گازی، که نوعی نفت خام فوق‌سبک است، اختصاص داد.

هرچند در ماه آوریل، ایالات متحده برای فشار به ایران، اعلام کرد که تمام معافیت‌ها را خاتمه خواهد داد. به این ترتیب پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی کره‌جنوبی باید سراسر دنیا را جست و جو کنند تا جایگزینی برای میعانات گازی ایران پیدا کنند.

کل واردات نفت خام کره‌جنوبی در ماه آوریل ۱۲.۷۶ میلیون تن، یا ۳.۱ میلیون بشکه در روز بود، که نسبت به ۱۱.۵۸ میلیون تن آوریل گذشته، ۱۰.۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین داده‌ها نشان داد که واردات نفت کره از عربستان سعودی، در این ماه ۸.۵ درصد رشد کرده و به ۳.۵۹ میلیون تن معادل ۸۷۴ هزار و ۴۰۱ بشکه در روز رسید.

اما تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران باعث شده است تا واردات نفت آمریکا توسط کره‌جنوبی ۵ برابر شود و در ماه آوریل به ۱.۴۵ میلیون تن یا ۳۵۳۰۰۶ بشکه در روز برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا