بورسبورس اوراق

گروه خودرویی ۱۳۰ میلیارد تومان حجم خورد/ «سفارس» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

در داد و ستدهای امروز تالارحافط، نفت بهران، تولید مواد اولیه دارو پخش و نفت سپاهان ‌بیشترین بازدهی را نصیب سهام‌داران خود کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز درداد وستدهای بورس‌تهران «فارس»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی و «شبهرن»، «شسپا» و «ومعادن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل‌گذاشتند، این درحالیست که ‌امروز شاحص کل بورس تهران با کاهش ۷۲۸  واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و۴۱ واحد رسید. همچنین سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، ایران مرینوس و سالمین نیز بیشترین زیان را در بین شرکت‌های بورسی شدند.

از سویی سیمان فارس و خوزستان بیشترین ارزش داد وستد‌ها را در بازارسهام به خود اختصاص داد. سرمایه‌گذاری‌توسعه وعمران استان‌ کرمان، ذوب‌آهن‌اصفهان، لوله و ماشین سازی ایران، بانک تجارت، سایپا، ایران ترانسفو، ایران خودرو، نفت سپاهان و گروه صنایع کاغذ پارس نیز بعد از«سفارس» بیشترین ارزش معاملات در بازار را ازآن خود کردند.

در فرابورس نیز صنعتی بهپاک، سرمایه‌گذاری‌توسعه وعمران استان‌ کرمان و داروسازی کاسپین‌تامین پربازده‌ترین شرکت‌ها و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، نیروگاه زاگرس کوثر و پتروشیمی زاگرس هم زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها شدند.

 همچنین‌ گروه‌های خودرویی، بانکی و سیمانی ‌در بین صنایع بورسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. به‌طوریکه درگروه خودرویی طی ۴۳ هزارو ۹۷۴ نوبت معاملاتی ۷۱۴ میلیون و ۴۵۶ هزار سهم به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان داد و ستد شد.

158

161

 

منبع
اقتصادآنلاین - رامین‌بیات؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا