انرژی

کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها از مرداد‌ امسال

 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش می‌کنیم از مردادماه امسال موضوع سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها مدیریت شده و کاهش یابد و برای کامیون‌‌های کمتر فعال به سهمیه پایه کاهش یافته برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، فرامرز مداح اظهار داشت: پروژه اختصاص سوخت براساس پیمایش، از پروژه‌های بزرگ و جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کشور است.

همچنین بخوانید

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه همگرایی دستگاه‌ها در این پروژه بسیار زیاد است، گفت: در این حوزه دو مسیر پیش‌ِرو داریم، ابتدا کاهش سهمیه پایه‌ها است که از مردادماه امسال تلاش می‌کنیم پایه‌ها کاهش یابد. ضمن آنکه هر زمان «باربرگ‌» (مخصوص ناوگان درون‌شهری) جا بیفتد سوخت براساس عملکرد اختصاص می‌یابد و سهمیه پایه‌ها کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: آبان ماه ۹۷ بود که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توانستند سیستم صدور «باربرگ» را برای کامیون‌های درون‌شهری شروع ‌کنند و بدین ترتیب بارنامه و صورت وضعیت برای ناوگان برون‌شهری و باربرگ برای درون‌شهری تهیه شد. از دی ماه ۹۷ کاهش سهمیه‌های پایه گازوئیل کامیون‌ها هم آغاز شد، سهمیه پایه که در دی ماه کاهش یافت ابتدا برای تناژ ۲۰ تن به بالا بود یعنی از تناژهای ۲۰ تن به بالا شروع کردیم، از ۳۰ تن به بالا ۲۰ درصد و از ۲۰ تا ۳۰ تن ۱۵ درصد در دی ماه و بهمن‌ماه ۹۷ پایه‌ها کاهش یافت و این موجب شد صرفه‌جویی سوخت رقمی مناسب‌تر شود.

مداح بیان کرد: بحث «باربرگ» برای آنکه کاملاً برای راننده و ناوگان درون‌شهری شفاف شود، زمان‌بر است و هنوز خوب جا نیفتاده است، هنوز عده‌ای شکایت می‌کنند که نه در سیستم بارنامه و صورت وضعیت هستند و نه می‌توانند باربرگ بگیرند.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ما هم در بحث ناوگان برون‌شهری و البته ناوگان درون‌شهری و باربرگ منتظر جا افتادن بیشتر موضوع هستیم تا سهمیه پایه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا