امور زیربناییراه و ساختمان

سرعت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است / خروج از طرح جامع باعث ایجاد فساد و ناهنجاری شد

اسلامی اظهار داشت: هر جا که رفتار گزینشی در اجرای برنامه‌ها داشتیم فساد شکل گرفت و هنجارها جای خود را به ناهنجاری‌ها دادند و پیامدهای نامناسبی را در آن مناطق دیدیم.

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های تهران بین وزارت راه و شهرداری با بیان اینکه هدف از این جلسه راهبردی آن است که برای کیفیت‌بخشی به زندگی شهری بین دستگاه‌ها هماهنگی صورت بگیرد، گفت: در شورای عالی شهرسازی طرح جامع تهیه می‌شود و هدف از تهیه این طرح‌ها، شهرسازی و مدیریت زندگی شهری بر اساس طرح‌های مصوب است.

وی ادامه داد: هر جا که برنامه فاخری داشتیم نتایج مثبتی را در شهرسازی دیدیم و شهرهایی وجود دارند که به نحو عالی طرح مصوب را به اجرا رساندند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هر جا که رفتار گزینشی در اجرای برنامه‌ها داشتیم فساد شکل گرفت و هنجارها جای خود را به ناهنجاری‌ها دادند و پیامدهای نامناسبی را در آن مناطق دیدیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیچیدگی‌های شهرسازی در تهران گفت: باید نهاد ناظری اجرای طرح جامع را در تهران پایش کند و مسئولیت هدایت و راهبری طرح‌های مصوب را داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه باید تصمیماتی اتخاذ شود که راهگشا باشند گفت: تفاهم‌نامه امروز این پیام را دارد که در نوسازی بافت فرسوده کوتاهی نمی‌کنیم و باید در بحث مطابقت طر‌ح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران پیشرو باشد و مغایرت‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه‌ای شود و در این حوزه نیاز به یک نهادسازی هستیم تا برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت بازآفرینی شهری در شهر تهران بالای ۴۰ درصد است اظهار داشت: پروژه بازآفرینی باید با هماهنگی و همکاری شهرداری تهران انجام شود تا سرعت آن افزایش پیدا شود.

اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند که بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده در تهران با لختی و تاخیر مواجه نیست و پروژه سیروس هم در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محله سیروس چهل هکتار بافت فرسوده دارد گفت: امروز چهار و نیم هکتار از این بافت برای پروژه بازآفرینی شهری انتخاب شده و تفاهم‌نامه آن به امضا رسید.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا