بانک و بیمهبیمه

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: همگانی‌سازی صنعت بیمه/ سنحاب فعال شد

رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه به ساختاری چابک در حوزه دیجیتالی نیاز دارد، گفت: ایجاد امنیت در شبکه‌های دیجیتالی نگرانی‌های صنعت بیمه را برطرف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در آیین افتتاح شرکت «سنحاب» سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: هدف اصلی از تاسیس این شرکت تحقق اهداف دیجیتالی و تجمیع مراکز نرم افزاری صنعت بیمه است اما در کنار این هدف گذاری می توان فعالیت های فرعی را نیز دنبال کرد چرا که ارائه سرویس‌های جانبی به روند همگانی سازی صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

وی در بازدید از این شرکت ضمن تاکید افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان در بستر دیجیتال از تاسیس کارخانه ها و مراکز تولیدی اهمیت بیشتری دارد چرا که محصولات مبتکرانه این شرکت ها می تواند در سطح ملی، علاوه بر رشد فناوری به توسعه تولید و اشتغال نیز منتهی شود.

رییس کل بیمه مرکزی بر اهمیت موضوع تجمیع دیتاهای صنعت بیمه به مسئله حیاتی امنیت شبکه های دیجیتالی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه، امانت دار اطلاعات و اعتماد مردم است و به همین خاطر پایگاه داده ای صنعت بیمه به عنوان یک دیتاسنتر مرجع باید قدرتمند، مطمئن و ایمن باشد.

وی با برشمردن توانمندی های شبکه «سنهاب» بیمه مرکزی بر تعامل تنگاتنگ شرکت «سنحاب» و این شبکه مهم نهاد ناظر تاکید کرد و گفت: عملکرد سنهاب در حوزه های مختلف فعالیت مطلوب، کاربردی و قابل دفاع است و هماهنگ سازی در بخش نرم افزاری می تواند به تسهیل ارتباط شرکت‌های بیمه و نهاد ناظر منتهی شود.

رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه صنعت بیمه به ساختاری چابک در حوزه دیجیتالی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: گزینش نیروها باید بر اساس نیاز صنعت بیمه و با اتکا بر اصل شایسته سالاری باشد.

‌وی اظهار داشت: با وجود مشکلاتی نظیر تحریم ها و همچنین حملات سایبری می توانیم با یک حرکت جهادی جهش را برای ارتقای شبکه دیجیتالی فراهم کنیم. رییس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در مرکز فاوای بیمه مرکزی به اهمیت موضوع استفاده از تجارب مجموعه های دیگر اقتصادی و همچنین بهره گیری از تخصص نخبه‌ های علمی اشاره کرد و گفت: هماهنگ سازی در بخش نرم افزاری می تواند به تسهیل ارتباط شرکت ‌های بیمه و نهاد ناظر کمک کند که ادامه این مسیر به تحقق اهداف صنعت بیمه منتهی خواهد شد.

سلیمانی موضوع پراکندگی اطلاعات در شرکت های مختلف بیمه را از آسیب‌های این صنعت ارزیابی کرد و گفت: شرکت «سنحاب» باید با شناخت دقیق از صنعت بیمه، امکان سنجی، رفع نیازهای دیجیتالی و هماهنگی بین شرکت های نرم افزاری در جمع آوری داده های اطلاعاتی شرکت های بیمه موفق عمل کند تا به داشبورد مدیریتی صنعت بیمه لطمه ای وارد نشود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد فعالیت شرکت «سنحاب» در کنار شرکت های دیگر نرم افزاری که با شرکت های بیمه همکاری دارند، بتواند نگرانی های صنعت بیمه در حوزه دیجیتال را برطرف کند. گفتنی است در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت سنحاب، تنی چند از اعضای هیات عامل و مدیران کل بیمه مرکزی به ارائه نظرها و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان این دیدار غلامرضا سلیمانی و هیات همراه از بخش های مختلف این شرکت بازدید به عمل آوردند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا