بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

طراحی سامانه ضد فیشینگ توسط وزارت ارتباطات

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش کلاهبرداری فیشینگ از طراحی سامانه ضد فیشینگ در سپر دفاعی شبکه ملی اطلاعات با عنوان دژفا خبر داد.

 

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره اقدامات وزارت ارتباطات در خصوص افزایش امنیت و پیشگیری از کلاهبرداری‌های مالی گفت: وزارت ارتباطات با بانک مرکزی تعاملاتی داشته و همکاری داریم تا بتوانیم از کلاهبرداری‌های مالی جلوگیری کنیم؛ طراحی سامانه فیشینگ و جلوگیری از فعالیت سایت‌های تقلبی با همکاری پلیس یکی از این اقدامات است که در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قابلیت ضد فیشینگ در شبکه ملی اطلاعات به کار گرفته شده، اظهار داشت: فیشینگ در کشور بسیار رایج شده و در همین راستا باید با آن مقابله کرد و بر همین اساس یکی از ۱۰ سامانه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات با عنوان درژفا سامانه ضد فیشینگ است.

وی در خصوص کلاهبرداری با دستگاه خودپرداز تاکید کرد: یکی از شیوه‌هایی که حجم زیادی از کلاهبرداری‌های مالی را به خود اختصاص داده، کلاهبرداری با دستگاه خودپرداز و طی تماس تلفنی است؛ در این کلاهبرداری با شهروندان به بهانه دریافت جوایز تماس گرفته می‌شود و تاکید می‌شود کارت را وارد دستگاه و زبان انگلیسی انتخاب کنید و  کلاهبرداران با شگردهایی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بانک مرکزی در این بخش باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا زمانی که فرد کارت را وارد دستگاه و زبان انگلیسی را انتخاب می‌کند با یک سوال انگلیسی از آن تایید گرفته شود که تا اگر فردی اصلا نحوه استفاده از دستگاه را نمی‌داند و در حال سوءاستفاده از سوی کلاهبرداران است، مورد کلاهبرداری قرار نگیرد.

 

 

منبع
ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا