ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

دسترسی به آپدیت اندروید و سرویس‌های گوگل برای تلفن‌های هواوی لغو شد

 

جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین شرایط را برای شرکت هواوی، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان و ارائه‌دهنده تجهیزات اصلی شبکه ۵G، سخت‌ کرده است. به دنبال قرار گرفتن محصولات هواوی در فهرست سیاه تجارت با آمریکا، شرکت‌هایی مانند گوگل، اینتل، برادکام، زایلینکس، کوالکوم و غیره فعالیتشان را با این شرکت چینی متوقف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، درنتیجه تلفن‌های هوشمند که بعدا توسط هواوی تولید شوند بودن هرگونه سرویس‌های گوگل یا هرنوع سخت‌افزار شبکه‌ای خواهند بود.

همچنین بخوانید

چند روز پیش دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده آمریکا را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هواوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین عرضه کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

البته گوگل در توییتر اعلام کرده که سرویس‌هایی مانند گوگل پلی و گوگل پلی پروتکت روی دستگاه‌های کنونی هواوی که در دست کاربران قرار دارد، فعال خواهند بود.

در نتیجه شرکت هواوی دیگر دسترسی به به روزرسانی سیستم عامل اندروید نخواهد داشت و قابلیت ارتقا برای گوشی‌های جدید و قدیمی این شرکت مانند P30 و P30 Pro، Mate 20 Pro و خیلی‌های دیگر وجود نخواهد داشت.

اگرچه هواوی قبلا تراشه‌های مختص خودش مانند کیرین ۹۸۰ را همراه با مودم Balong 5000 برای اتصال به شبکه ۵G ساخته است اما این شرکت همچنان وابستگی بسیاری به تجهیزات آمریکایی برای استفاده در محصولات ارزان‌تر خود دارد.

به گفته یکی از تحلیلگران هواوی به شدت به محصولات نیمه‌رسانای آمریکایی نیاز دارد و بدون وجود آنها عملا از فعالیت بازمی‌ماند.

محصولات دیگر تولیدکنندگانی مانند اینتل، زایلینکس و برادکام هم برای در جریان ماندن و حفظ اکوسیستم و زیرساخت شرکت هواوی بسیار مهم و حیاتی است. نمایندگان این شرکت‌ها هیچ اظهارنظری در این باره نکردند و متخصصان حوزه تراشه هم به دنبال این سوال‌اند که آیا هواوی می‌تواند بدون کمک و تجهیزات ایالات متحده به فعالیتش ادامه دهد یا نه.

منبع: GSMarena

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا