بانکبانک و بیمه

وام های اشتغالزایی به تنهایی منجر به رونق تولید نمی شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید تنها با پرداخت پول نمی توان انتظار داشت طرح های اشتغال به تولید منجر شود، بلکه باید مجموعه ای از عوامل بهبود پیدا کند تا شاهد رونق تولید باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، گفت: این طرح از سال ۹۵ اجرایی شد و در بهمن ماه  گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در مسیر این طرح گرفته شد، بر اساس این گزارش، مرحله سوم پرداخت اعتبار به بانک ها صورت گرفت تا تسهیلات در قالب وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از آنجایی که تسهیلات ارزی است، اعتبار مذکور به ارزش ارز نیمایی محاسبه و به متقاضیان اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال تنها با پول ایجاد نمی شود، اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار، ۱۰ شاخص دارد یکی از این شاخص ها وام دهی است، باید به مسائلی چون امید فعالان اقتصادی به شرایط داخلی، فروش محصولات در بازار داخل و خارج، امید به ثبات وضعیت اقتصادی و نکات دیگر توجه شود.

وی گفت: فقط دادن وام اشتغال به تنهای منجر به اشتغال نمی شود باید مجموعه ای از عوامل در کشور دست به دست هم بدهد تا فضای کسب  و کار بهبود پیدا کند.

 قربانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید طرح های اشتغال پایدار روستایی را رصد کرد، بیان داشت: طرح های اشتغالزایی استان خراسان رضوی به صورت تصادفی مورد بررسی قرار می گیرد، باید دید که طرح هایی که وام اشتغال می گیرند به تولید منجر می شود، از این رو باید نظارت جدی بر روی چنین طرح هایی جدی تر شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار می رود طرح های اشتغال پایدار در سال رونق تولید منجر به تولید و فروش محصولات در داخل و خارج از کشور شود برای حمایت و رونق تولید باید قوانین دست و پا گیر برداشته شود تا تولیدکننده انگیزه فعالیت در عرصه اقتصادی را داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۸ نیز ادامه دارد، بیان داشت: باید مسئولان مربوطه گزارشی از روند اجرایی این طرح و پرداخت مابقی تسهیلات ارزی ارائه کنند./

پایان پیام

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا