امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند، گفت: حفظ محیط زیست که تنوع زیستی نیز بخشی از آن است در کشور ما غریب افتاده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عیسی کلانتری پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی تنوع زیستی در سازمان آموزش کشاورزی، اظهار کرد: به مهندسی ژنتیک تراریخته و علوم ژنتیک در کشور ظلم می‌شود و باید از علم‌هراسی در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به مصوبه‌ای که شورای عالی ایمنی زیستی در خصوص رهاسازی محصولات تغییر یافته ژنتیکی داشت، اعتراض کرد. این در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ محیط زیست مصوبه‌ای را در این راستا داشتند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور این مصوبه را خلاف قانون دانسته است، تأکید کرد: ما از طریق معاونت حقوقی در اعتراض به این گزارش سازمان بازرسی در دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و در دیوان رأی به نفع مصوبه یاد شده صادر شد.

رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه نبایدتصمیم گیریهای علمی تابع جوسازی عمومی باشد، گفت: نبایدهراس داشته باشیم که تصمیماتمان تحت تأثیر گروهی باشد که به دلیل ناآگاهی و علاقه به کشور، نگران هستند.

به گفته کلانتری، مدیران ما با اطلاعات کمی که در بخش‌های مختلف دارند از اثرات تخریب محیط زیست آگاه نیستند که نتیجه آن همین می‌شود و مدیران دولتی چیزی درباره محیط زیست نمی‌دانند و اولویت پروژه‌ها در کشور تولید و اشتغال به هر بهایی است و ما امانتدار خوبی نبوده ایم.

رودخانه‌های کشور خالی از موجود زنده است

وی با اشاره به لزوم حفاظت از تنوع زیستی خاطرنشان کرد: محیط زیست و مجموعه ژن‌های موجود در زمین امانت نسل‌های بعد هستند و ما باید از آنها بهره بگیریم اما نباید ویرانشان کنیم. سال گذشته به دلیل برخوردهای بدی که با محیط زیست کشور انجام شده تمام رودخانه‌های ما زمانی که می‌خواهند به دریا برسند خالی از موجودات زنده هستند و این شرایط در تمام رودخانه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: پساب و شیرابه‌ها در رودخانه‌ها رها شده و آنها را آلوده می‌کند؛ حفظ محیط زیست که تنوع زیستی نیز بخشی از آن است در کشور ما غریب افتاده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا