بورسبورس اوراق

«خدیزل» به هر سهم ۷۱۵ ریال اختصاص داد

طی دوره منتهی به اسفند ۹۷؛

 

شرکت بهمن دیزل در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۷۱۵ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افت ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت بهمن دیزل با سرمایه یک هزار میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت بهمن دیزل در دوره یاد شده، مبلغ ۷۱۴ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۷۱۵ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

شرکت بهمن دیزل، کاهش ۷۶ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی را از عمده دلایل کاهش سود نسبت به دوره مشابه عنوان کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

خدیزل” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۹۱۸ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۹۱۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، این شرکت فرابورسی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۶، معادل ۴ هزار و ۹۲۹ دستگاه خودرو به مبلغ ۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال به فروش رسانده است و در ۱۲ ماهه پس از آن، ۲ هزار و ۱۶۱ دستگاه به قیمت ۴ هزار و ۶۱۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال فروخته است.

شرکت بهمن دیزل پیش بینی می کند در دوره ۱۲ ماهه منهی به اسفند ۱۳۹۸ تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو را به فروش برساند.

همچنین برآورد “خدیزل” از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره فوق به شرح زیر است:

نوسانات نرخ ارز+ تک نرخی شدن ارز (عدم تخصیص ارز مبادله ای و تحریم‌های پیش‌رو) + افزایش۷۰درصدی ترخ مواد اولیه داخلی + افزایش۲۰درصدی دستمزد و افزایش۲۰درصدی سربار

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا