بورسبورس اوراق

پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۲۹ درصدی «ختراک» از دو محل آورده نقدی و اندوخته طرح و توسعه

هیات مدیره ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز پیشنهاد افزایش سرمایه به میزان ۳۲۹ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت ارایه داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این افزایش سرمایه «ختراک» از دو محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی، اندوخته طرح و توسعه به منظور اجرای پروژه‌های خرید و بهینه سازی تاسیسات تولیدی شرکت و افزایش بهره وری و راندمان و رعایت الزامات زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

 بر این اساس سرمایه ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز از ۲۱.۳ میلیارد تومان به ۹۱.۳ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، از سویی بر اساس اعلام «ختراک» انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.

این گزارش حاکیست، علیرغم این خبر افزایش سرمایه به نسبت سنگین ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، داد و ستدهای این نماد بورسی طی روز جاری منفی دنبال شد، به طوریکه این نماد در قیمت پایانی با نزول ۲.۳ درصدی روبرو شد. این در حالی است که امروز شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳۲۲۰ واحدی در تراز ۲۱۵ هزارو ۹۱  واحدی قرار گرفت. حال باید دید شاخص کل بورس تهران فردا و در پایان هفته معاملاتی به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین – رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا