صنعت، معدن، تجارت

تدوین استراتژی‌های جدید سایپا با رویکرد ارتقای بهره‌وری

رئیس سازمان ملی بهره‌وری باحضور در شرکت سایپا ضمن دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از نمایشگاه دستاوردهای بهره‌وری که باحضور شرکت‌های گروه و واحدهای مختلف سایپا برپا شده، بازدید کرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دیدار فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری، از تدوین سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید در این گروه بامحوریت حفظ و ارتقای بهره‌وری خبرداد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها، فرایند اقدامات در سایپا به‌سمت بهبود کلی حرکت خواهد کرد.

سیدجواد سلیمانی افزود: گروه سایپا با اجرای سیاست‌هایی نظیر ارتقای بهره‌وری نیروی کار، کاهش هزینه‌ها، انجام پروژه‌های مؤثر، حذف موازی‌کاری‌ها و سایر روش‌های موجود تلاش می‌کند، راندمان عملکرد مجموعه را در همه حوزه‌ها به‌ویژه جلب رضایت مشتریان ارتقا دهد.

به گفته وی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با اتخاذ تصمیمات مبتنی بر افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده حداکثری از منابع و امکانات داخلی قابل رفع خواهد بود.

وی به راه‌اندازی پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و پژوهشی، حوزه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، طراحی، ساخت و تجاری‌سازی انواع قطعات و متعلقات مربوط به خودرو را در داخل تولید کرده و زمینه افزایش بهره‌وری اقتصادی را فراهم کنیم.

مدیرعامل گروه سایپا در پایان گفت: پایش مداوم فرایندها، کنترل فعالیت‌ها، اجرای سیاست‌های مبتنی بر چابک‌سازی و توسعه هم‌افزایی از جمله مهم‌ترین رویکردهای در دست اجرا در گروه خودروسازی سایپا است.

گفتنی است در جریان این دیدار، دوطرف تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه اجرای روش‌های نوین جهت توسعه بهره‌وری در سطح گروه سایپا امضا کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا